La CUP vol el referèndum i el vol ara. Ho ha deixat molt clar aquesta tarda el seu diputat al Parlament, Quim Arrufat. “El govern va dissenyar el full de ruta, però encara s'ha de posar a rodar”, ha criticat. Arrufat ha carregat contra la lentitud en la creació d'instruments per tirar endavant la consulta, mentre “a Espanya es riuen de nosaltres”. També ha acusat alguns partits d'intentar allargar el debat quan "no hi ha cap via de diàleg amb el govern espanyol".
La vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, ha respost al diputat apostant per la calma. “Els instruments que ens vam comprometre a crear ja hi són”, ha recordat Ortega, fent referència al Pacte pel Dret a Decidir i al Consell Assessor per a la Transició Nacional. La vicepresidenta ha explicat que l'objectiu del govern és fer una consulta pactada amb l'Estat el 2014 i que, per aconseguir-ho s'esgotaran totes les vies de diàleg possibles fins llavors. “Dialogar no és renunciar”, ha conclòs.
La CUP apressa al Govern per la consulta
"No hi ha cap via de diàleg amb el govern espanyol", afirma Quim Arrufat.
ARA A PORTADA
Publicat el
23 d’octubre de 2013 a
les 17:57
Et pot interessar
-
Política
Explicacions per la corrupció i un objectiu de legislatura: tot el que ha de resoldre Sánchez al Congrés
-
Política
La Flama del Canigó il·lumina els nous catalans
-
Política
L'assessora de Begoña Gómez entrega el passaport al jutge Peinado un dia abans del termini
-
Política
La batalla de Barcelona queda definida: qui és qui en les municipals?
-
Política
Maniobra de Zapatero per intentar anul·lar la seva imputació al cas Plus Ultra
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
