La CUP engega aquesta setmana la segona fase del Procés de Garbí, el debat estratègic que culminarà al juny obre el futur de l'organització. En una roda de premsa a la seu de la CUP, Maria Gordillo i Non Casadevall, membres del grup motor del procés, han explicat que dissabte inicien un cicle de debats temàtics i territorials.
Entre altres temes, abordaran qüestions com la lluita institucional (dissabte a Capellades); les vies per assolir la independència, la construcció d'hegemonia i la batalla cultural (el 17 de febrer); o el model organitzatiu propi dels anticapitalistes (2 de març). La CUP es conjura, en aquest debat intern, per ser "motor" del pròxim embat que vol provocar contra l'Estat.
Els dos membres del grup motor han subratllat que, amb aquest procés, la CUP té la vocació d’arribar al poder per aplicar el seu programa i assolir els seus objectius. Després del Congrés Nacional Obert a Girona, a mitjans de desembre, la CUP ja va asseverar que no vol "renunciar a res", i es va conjurar per "combinar la lluita al carrer i a les institucions".
"No podem renunciar mai a res ni a poder incidir des de tots els àmbits per aconseguir els nostres objectius", va afirmar aleshores l'alcalde de Girona, Lluc Salellas, durant l'acte de cloenda del Congrés dels anticapitalistes, en el marc del debat estratègic del Procés de Garbí. Després d'una jornada de debats, els anticapitalistes s'han conjurat per "desbordar els propis límits", "ser molts més" i "no interpel·lar només una minoria, sinó el conjunt de la classe treballadora".
La CUP obre un cicle de debats temàtics sobre lluita institucional i vies per assolir la independència
L'organització enceta la segona fase del procés de refundació i es conjura per ser "motor" del proper embat contra l'Estat

- Els membres del grup motor del procés Garbí de la CUP, Maria Gordillo i Non Casadevall, en roda de premsa a la seu de l'organització -
- Bernat Vilaró / ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de gener de 2024 a les 17:40
Et pot interessar
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo
-
Política Ultres amb micròfon
-
Política El Pacte Nacional per la Llengua en imatges
-
Política «Va ser difícil de nassos»: els passos al costat (forçats) de Mas i Urkullu