El viratge de la CUP certificat en la darrera assemblea nacional de la formació no sembla que s'hagi de plasmar en un vot afirmatiu als pressuposts del Govern del 2020. Almenys així ho sembla després de la primera reunió entre la diputada anticapitalista Maria Sirvent i el vicepresident català, Pere Aragonès, feta aquest dimarts, i que obre la ronda de contactes amb partits de l'oposició del també conseller d'Economia i Hisenda. " Per molta enginyeria comptable que facin, aquests pressupostos consoliden les retallades dels darrers anys", ha lamentat Sirvent.
La diputada s'ha mostrat contundent en relació als pressupostos en un comunicat emès per la CUP en què els qualifica de "continuistes i insuficients" i lamenta que "no suposen un canvi de tendència als que el Govern va anunciar l'any passat". "A hores d'ara, i a falta d'examinar a fons la primera proposta que acabem de rebre, les propostes de la CUP no semblen tenir cabuda en aquest projecte de pressupostos", ha etzibat, deixant clar que Aragonès hauria d'incloure moltes modificacions si vol el suport de la seva formació -JxCat va apostar per pactar els comptes amb els anticapitalistes.
Sirvent ha assegurat que les xifres del vicepresident, que ha avançat que el 2020 preveu gastar 2.500 milions més que el 2019, "no quadren" i "semblen tendencioses i propagandístiques". La diputada ha criticat també l'"obediència i continuisme" d'Aragonès, de qui preveu que mantindrà una política de privatitzacions i "constant degradació de serveis públics", motiu pel qual li ha exigit "propostes per fer front a les necessitats socials creixents" i que esquivi "les regles d'austeritat imposades per la Unió Europea i per l'estat espanyol".
La CUP s'allunya dels pressupostos d'Aragonès: «Consoliden les retallades»
Sirvent critica la proposta de comptes després de reunir-se amb el vicepresident català i lamenta que són "continuistes i insuficients"
ARA A PORTADA
-
La desesperació diària dels usuaris de Rodalies: «Els trens surten quan volen i ningú ens avisa de res» Marc Orts i Cussó | Paula Rovira Moreno | David Cobo
-
Es pot trencar amb Renfe? El Govern ho descarta davant els arguments jurídics de Junts Bernat Surroca Albet
-
-
L'independentisme civil crida a manifestar-se contra el caos de Rodalies: «Hem de ser a tot arreu» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
03 de setembre de 2019 a
les 20:18
Et pot interessar
-
Política
El PP «fitxa» Vito Quiles per tancar la campanya electoral a l'Aragó
-
Política
Tancar Twitter
-
Política
L'oposició de Ripoll exigirà responsabilitats a Orriols si perd la subvenció milionària
-
Política
El fiscal creu que Junts és més responsable del «patiment» d'Eduard Pujol que l'exparella jutjada per assetjar-lo
-
Política
Junts, ERC, Comuns i CUP demanen que el Defensor del Poble obri una investigació sobre les morts i abusos durant la mili
-
Política
Niubó rep l'alta hospitalària i continuarà amb la recuperació a casa
