La defensa de l'editor Oriol Soler, que pilota el penalista Benet Salellas, ha presentat un escrit a l'Audiència Nacional en què demana apartar el jutge instructor de la causa de Tsunami Democràtic per les seves opinions contràries a l'amnistia i al moviment independentista. En l'escrit, al qual ha tingut accés Nació, Salellas recorda que Manuel García Castellón s'ha posicionat en contra d'una llei que oblidi els delictes del procés, cosa que evidencia el seu rebuig als independentistes i que l'inhabilita per instruir una causa com la de les protestes contra la sentència del procés.
El magistrat va acordar dilluns imputar Carles Puigdemont, Marta Rovira i una desena més de persones vinculades al moviment independentista, entre les quals Oriol Soler, pel seu paper en l'activació de Tsunami Democràtic, organització que va promoure i coordinar les protestes de l'octubre de 2019. En plena negociació sobre l'amnistia i en la recta final de la investidura, el moviment de García Castellón va evidenciar l'oposició de l'ala dura de la judicatura a una llei d'aquestes característiques. Amb la imputació d'un mort als organitzadors de Tsunami, el jutge intenta que l'amnistia no afecti aquesta causa.
La defensa de Soler sosté que el magistrat no és imparcial per investigar els fets. A principi d'octubre, García Castellón va qüestionar l'amnistia perquè els encausats del procés han dit que ho tornaran a fer, i va recordar també que encara que la Constitució no parli d'amnistia, això no avala que sigui constitucional. La carta magna tampoc parla d'esclavitud i aquesta pràctica està prohibida. Això, creuen els advocats de Soler, "evidencia de manera clara" la seva "animadversió i rebuig" al moviment independentista i "pren una posició política" sobre el cas que va impossible reu que pugui ser imparcial. Les paraules del jutge es poden veure en aquest vídeo, a partir del minut 2:11:30.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BprYGxjm-Jc[/youtube]
El moviment del jutge a principis de setmana ha provocat una allau d'escrits de les defenses, un cop s'ha fet oficial que diverses persones estan investigades en una causa que fa quatre anys que dura. Entre els imputats també hi ha Josep Alay, cap de l'oficina de Puigdemont, i la seva defensa, que pilota Gonzalo Boye, també ha presentat escrits acusant el jutge de "lawfare" i negant que hi hagi terrorisme. Fins i tot la Fiscalia ha expressat la seva oposició al criteri del jutge i ha anunciat un recurs contra la interlocutòria de dilluns. Segons el ministeri fiscal, el delicte de terrorisme no s'aguanta i la causa s'ha de seguir a Barcelona.
La defensa d'Oriol Soler mira d'apartar el jutge de Tsunami pel seu rebuig a l'amnistia
L'advocat Benet Salellas argumenta García Castellón no és imparcial per investigar l'independentisme després d'haver pres una posició "política" respecte de la llei que s'està negociant
ARA A PORTADA
-
Conferència de presidents a Barcelona | Sánchez avisa els barons del PP que no pensa avançar eleccions Sara Escalera | Bernat Surroca
-
Illa tanca files amb Sánchez i demana un debat «rigorós» i sense «soroll» sobre el finançament Bernat Surroca / Sara Escalera
-
Sánchez i Illa doblen l'aposta pel català per deixar en evidència el PP Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Ayuso marxa de la conferència de presidents mentre s'hi parla en català i basc Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Publicat el 08 de novembre de 2023 a les 10:28
Actualitzat el 08 de novembre de 2023 a les 11:07
Et pot interessar
-
Política Les millors imatges de la conferència de presidents a Barcelona
-
Política El menú de la conferència de presidents: fet per un xef català i amb plats tradicionals
-
Política Salutació ràpida entre Illa i Ayuso: el president parlarà en català i la líder madrilenya ha amenaçat de marxar de la reunió si no es parla en castellà
-
Política Illa garanteix que parlarà en català a la conferència de presidents malgrat les amenaces d'Ayuso
-
Política La Nit Irla premia la tasca per la pau i pel català davant la «banalitat del mal»
-
Política La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat