Els sis avets suposadament sostenibles d'Imma Mayol encara resplendeixen com a exemple lluminós del fet que la demagògia s'acaba fent insostenible. Aquell Nadal de 2008 -per cert, l'any de la fallida de Lehman Brothers- l'Ajuntament de Barcelona va anunciar, amb roda de premsa i tot, que instal·laria quatre arbres que s'encendrien gràcies a plaques fotovoltaiques -energia solar- i dos més "amb tracció humana", que volia dir pedalant. Els avets, segons deia Imma Mayol a l'època, "transmetran missatges de sostenibilitat i eficiència a partir d'aquest tradicional element nadalenc". Tot molt verd. Menys els avets, que eren metàl·lics.
La factura va pujar a 214 mil euros i la història dels sis ginys nadalencs és ben coneguda: els avets van acabar endollats a la xarxa i l'Ajuntament va haver d'enviar-hi personal per a què pedalés, davant la indiferència dels barcelonins. Els anys següents, els arbres van reaparèixer, fugaçment, en dues edicions del Saló de la Infància. I res més. Fins avui.
A Nació Digital ens vam proposar trobar-los. I ho hem aconseguit, tot i que no ha estat fàcil. El que no ens imaginàvem és que, a dia d'avui, els maleïts avets encara costessin diners públics. L'ofensa al contribuent ha resultat sostenible. Això sí.
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de desembre de 2011 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política El jutge ofereix a l'Advocacia de l'Estat personar-se contra Zapatero
-
Política
Homenatge a Pujol, Madrid es crema
-
Política
Neix Impuls Nacional, un moviment de joves per «refundar» l'esquerra independentista
-
Política
ERC, els Comuns i la CUP fan pinya en defensa de Cuba
-
Política Calama ordena investigar les filtracions sobre Zapatero i identificar-ne els responsables
-
Política El Congrés reclama a Sánchez una qüestió de confiança amb els vots del PP, Vox i Junts
