La família de Franco enterrarà el dictador a la cripta de la catedral de l'Almudena si el govern espanyol exhuma les restes del Valle de los Caídos, segons les al·legacions que han presentat al Reial Decret de l'executiu espanyol, aprovat pel Congrés dels Diputats.
En aquestes al·legacions, avançades per La Razón i explicades per diversos mitjans, la família del dictador insta el govern de Sánchez que se'ls lliuri "de manera immediata" el fèretre perquè, després de les honres fúnebres i oficis religiosos, es procedeixi a donar-li sepultura a la cripta de l'Almudena.
En l'escrit d'al·legacions que la família Franco va registrar aquest divendres al Ministeri de Justícia plantegen fins a dotze motius que, a parer seu, justifiquen la paralització de l'exhumació.
En concret, asseguren que el Decret Llei aprovat per exhumar a Franco "no compleix" els requisits d'"extraordinària i urgent necessitat" perquè l'exhumació s'hagi decidit a través de l'art. 86.1 de la Constitució; i que implicaria una "apropiació indeguda" del dret de disposició sobre aquest cadàver i "vulnera clarament el dret fonamental a la intimitat persona i familiar".
A més, les al·legacions presentades reflecteixen que el govern d'Espanya i l'Administració General de l'Estat "no tenen absolutament cap jurisdicció" a l'interior de la Basílica de la Santa Creu del Valle de los Caidos", i per això mateix no pot procedir a l'exhumació de cap cadàver sense l'autorització de l'autoritat eclesiàstica corresponent.
La família de Franco enterrarà el dictador a l'Almudena si s'exhumen les seves restes
Exigeixen que se les entreguin "de forma immediata" per traslladar-lo del Valle de los Caídos a la cripta de la catedral a Madrid
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de setembre de 2018 a
les 14:25
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
