El fiscal ha mantingut aquest dimecres a la tarda la petició de penes per als exmembres de la Mesa del Parlament i l'exdiputada de la CUP Mireia Boya en el judici per desobediència al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).
El ministeri públic segueix demanant penes d'un any i vuit mesos d'inhabilitació i multa de 30.000 euros per a cada acusat, però ha canviat alguns detalls del relat de fets per adequar-lo més precisament als tràmits jurídics que es van fer al Parlament en aquelles dates. L'Advocacia de l'Estat demana les mateixes penes excepte per a Boya, per a qui demana 24.000 euros de multa, a banda de la inhabilitació.
Per la seva banda, l'acusació popular de Vox ja va retirar l'acusació per organització criminal i demana dos anys d'inhabilitació per desobediència. Marta Castro, vicesecretària jurídica del partit ultradretà, ha dit que els acusats van cometre desobediència quan eren càrrecs que havien de protegir el bon funcionament de les institucions.
Per la seva banda, les defenses han seguit demanant l'absolució, i excepte la defensa de Boya, han ofert com a alternativa subsidiària l'exempció de responsabilitat criminal per la inviolabilitat parlamentària i el compliment del deure o l'exercici legítim d'un dret o càrrec. Divendres serà el torn dels informes finals i l'últim torn de paraula dels acusats.
La Fiscalia manté la petició de penes per a la mesa del Parlament i Boya
La defensa demana l'absolució per eximent de compliment del deure i exercici legítim de drets

- La mesa del Parlament i Mireia Boya, al judici del TSJC -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de juliol de 2020 a les 17:46
Et pot interessar
-
Política L'Hospitalet de Llobregat: adaptar la segona ciutat del país a l'etapa post-Marín
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política Habitatge i llengua blinden el matrimoni Sánchez-Illa mentre Ayuso tasta els límits de la crispació
-
Política Azcón veu «raons polítiques i no tècniques» en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP
-
Política Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana