La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha assegurat aquest dimarts que no entraran en cap "subhasta populista" amb Andalusia després que Juan Manuel Moreno Bonilla anunciés la supressió de l'impost de patrimoni a la comunitat per atraure rendes altes, entre les quals catalanes. "Que deixin els catalans en pau. Catalunya decidirà quins impostos requereix tenint en compte les necessitats dels seus ciutadans", ha apuntat Plaja. Moreno va explicitar aquest dilluns la voluntat de l'executiu regional de sumar grans fortunes per tal que "contribueixin" amb els seus impostos a la comunitat.
"Eliminant l'impost de patrimoni, obtindrem més ingressos", va justificar. Aquest paquet de mesures ha de permetre ingressar 360 milions a les arques públiques, segons el dirigent del PP andalús. Sigui com sigui, 16.785 ciutadans deixaran d'abonar l'impost, tal com indiquen les dades del 2020 de l'Agència Tributària. La proposta fiscal "revolucionària" de Moreno també inclou la variació a la baixa, d'un 4,3% menys, dels tres primers trams de l'IRPF. Pretén, així, mitigar els efectes de la inflació. "Nosaltres treballem per administrar tots els impostos", ha ressaltat la portaveu de l'executiu.
Plaja també s'ha pronunciat sobre el plantejament que ha fet aquest dimarts el ministre d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, sobre la possibilitat de recentralitzar impostos per "evitar" la "competència" entre autonomies. "En matèria d'impostos, la centralització mai és la millor de les opcions, ha apuntat Plaja. Escrivá ha considerat un "despropòsit" que hi hagi pugna fiscal entre les comunitats autònomes, i ho ha atribuït al disseny "millorable" del finançament autonòmic.
La Generalitat no entrarà en cap «subhasta populista» amb Andalusia per l'impost de patrimoni
La portaveu de l'executiu, Patrícia Plaja, reclama al govern andalús que "deixi en pau els catalans"; davant la possibilitat de recentralització fiscal plantejada per l'executiu espanyol, sosté que no és una "bona opció"
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de setembre de 2022 a
les 11:15
Et pot interessar
-
Política
El PSOE demana suspendre el judici del cas Kitchen per incorporar el PP i Cospedal com a investigats
-
Política
Villarejo confia en l'absolució del cas Kitchen: «Era un humil agent que feia treballs d'intel·ligència»
-
Política
Quan la guerra bruta es fa dins de casa: la trama Kitchen, a judici
-
Política
El desplegament dels Mossos a ports i aeroports, el més calent és a l'aigüera
-
Política
Entre Trump i Sánchez: el viatge del Papa allunya l’Església espanyola de Vox
-
Política
Diners i més transparència: així es vol fomentar que la gent «ajudi» a fer política
