La gestora del PSOE ha respost de forma contundent un cop la direcció i el consell nacional del PSC han blindat el "no" a Mariano Rajoy. L'organ que a hores d'ara comanda el socialisme espanyol ha advertit el PSC que desacatar la seva ordre d'abstenir-se a la investidura suposa una "ruptura unilateral". Ho ha fet en un comunicat difós poc després que els socialistes catalans hagi ratificat per unanimitat que no pensen aixecar el veto al líder popular.
En l'escrit, la gestora del PSOE, presidida per Javier Fernández, "lamenta profundament" la decisió del PSC, la qual, apunta, "va en contra del mandat i la resolució del màxim òrgan del Partit Socialista entre congressos". En aquest sentit recorda que el grup socialista del Congrés ha d'"obeir el mandat del comitè federal", que va establir un vot negatiu en la primera votació i l'abstenció en la segona.
La gestora creu que la resolució que ha pres la formació liderada per Miquel Iceta és un punt d'inflexió en "la lleial i exitosa unitat d'acció" que fins ara havien mantingut ambdues formacions des de 1978.
La resolució aprovada pel consell nacional aquest dimarts rebutja la investidura de Mariano Rajoy per tres motius: no comparteixen les polítiques econòmiques i socials impulsades pel PP, la "manca de voluntat" per combatre la corrupció i perquè el consideren responsable de la manca de diàleg amb Catalunya. Els socialistes catalans han invocat fins i tot la Constitució per deixar clar que "no existeix un mandat imperatiu" dels vots dels diputats encara que així ho manifestés Javier Fernández. El tercer punt de la resolució fixa la voluntat del PSC de mantenir la relació amb el PSOE. "El futur depèn, en gran mesura, de la nostra capacitat d'acceptar les diferències i de gestionar les discrepàncies", estableix.
La gestora del PSOE adverteix el PSC que votar «no» a Rajoy suposa una «ruptura unilateral»
La direcció del partit lamenta la decisió dels socialistes catalans en un comunicat | Creu que la resolució "va en contra del mandat i la resolució del màxim òrgan del Partit Socialista entre congressos"
ARA A PORTADA
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
-
-
«No es reconeix prou la nostra feina»: escoles rurals en vaga per manca de personal Bernat Castanyer Colomer
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
Publicat el
25 d’octubre de 2016 a
les 19:38
Et pot interessar
-
Política
Sirera enfurisma els històrics del PP a Barcelona
-
Política
Sílvia Paneque s'enfronta al viacrucis del Parlament per Rodalies
-
Política
El finançament irregular de CDC apareix vinculat a Andorra en el judici contra els Pujol
-
Política
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
-
Política
La Moncloa esquiva l'autocrítica per la debacle a l'Aragó i apunta al PP: «És el llevaneus de Vox»
-
Política
La Generalitat explora vies per assumir l'execució d'obres a Rodalies
