Francesc Homs, cap de files del Partit Demòcrata Europeu Català (PDECat), ha fet pública a través de Twitter la intervenció que ha fet a porta tancada davant del Congrés dels Diputats en el debat sobre el tràmit parlamentari del suplicatori necessari per ser jutjat davant del Tribunal Suprem pel procés de participació del 9-N. "No només ho tornaríem a fer, sinó que ho tornarem a fer", ha insistit Homs en el seu discurs.
"Voler jutjar algú per posar les urnes és un despropòsit", ha determinat l'exconseller de la Presidència, que ha destacat la "debilitat" de l'Estat. Homs s'ha mostrat partidari d'eliminar completament els aforaments i ha posat de manifest que, en el seu cas, tenir aquesta condició el perjudica perquè davant del Suprem no val "cal recurs de cassació". El dirigent nacionalista manté que el procés judicial contra el 9-N només està pensat per "passar comptes" amb el sobiranisme.
Alteració del Congrés
L'exconseller de la Presidència ha insistit que la decisió d'aprovar el suplicatori "altera" el funcionament del Congrés dels Diputats, i ha apuntat que posar les urnes "no hauria de ser delicte" enlloc. Homs ha tancat la seva intervenció ressaltant que la solució, a Catalunya, passa per posar les urnes i per votar. "No s'entestin a negar la realitat", ha destacat el dirigent nacionalista.
Homs també s'ha volgut referir a les converses entre l'exministre Jorge Fernández Díaz i Daniel de Alfonso, exdirector de l'Oficina Antifrau a Catalunya. "Això la Fiscalia t'ho afina", ha rememorat l'exconseller citant un passatge de la conversa, i ha indicat que ell mateix formava part del contingut d'aquelles reunions.
La intervenció «top secret» de Francesc Homs al Congrés dels Diputats
Política
El cap de files del PDECat a Madrid insisteix que el sobiranisme "tornarà a fer" el que ja va passar al 9-N, que és "posar les urnes" | Assegura que ser aforat li genera "indefensió", perquè el Suprem no admet cap recurs de cassació
- Francesc Homs, cap de files del PDECat a Madrid | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
22 de novembre de 2016 a
les 22:43
Actualitzat el
23 de novembre de 2016 a les
10:03
Et pot interessar
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
-
Política El Govern agilitza l'atenció ciutadana per «apropar» els serveis públics
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
