La Junta Electoral Central (JEC) ha rectificat la seva decisió inicial i ha permès la candidatura de l'expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, a les eleccions europees del proper 26 de maig. Ha estat després de la resolució favorable del Tribunal Suprem i dels jutjats contenciosos aministratius de Madrid, i poques hores després que el Tribunal Constitucional (TC) hagi inadmès els recursos del PP i Ciutadans.
Segons tots els tribunals, no s'ha pogut vetar la candidatura perquè preval el dret de Puigdemont, així com el de Toni Comín i Clara Ponsatí, de ser elector i elegit, malgrat l'actual situació de "fugit de la justícia", arran de la causa de l'1-O. Concretament, el contenciós administratiu 2 de Madrid indicava que el fet de trobar-se en rebel·lia no impedia que cap dels tres exiliats poguessin ser candidats", i més quan el Suprem ja havia determinat que "la situació de rebel·lia no és causa d'inelegibilitat".
D'aquesta manera s'acaba la polèmica iniciada per la mateixa JEC quan va decidir vetar els tres candidats en una resolució que va comptar amb quatre vots particulars. Tots tres van recórrer la resolució a diferents tribunals contenciosos administratius, i en un primer moment la Fiscalia ja es va mostrar partidària que sí es poguessin presentar.
Els contenciosos, però, van traslladar la qüestió al Suprem, que la va retornar per no considerar-se competent en la qüestió, però subratllant que, si ho fos, optaria per deixar-los presentar. Després d'això, els tres tribunals del contenciós administratiu van decidir donar la raó als recurrents i tombar la decisió inicial de la JEC.
Ciutadans i PP van reaccionar a aquesta decisió recorrent-la davant del Tribunal Constitucional, que aquest matí ha decidit no admetre els recursos a tràmit. Ara, la Junta Electoral tanca el cercle rectificant la decisió inicial i admetent que Puigdemont, Comín i Ponsatí poden presentar-se a les eleccions europees
La Junta Electoral Central rectifica i admet la candidatura de Puigdemont a les europees
La JEC anuncia la decisió després que el TC no hagi admès els recursos de PP i Cs contra les resolucions judicials que donaven la raó als tres candidats
- Carles Puigdemont. | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
-
El Govern mobilitzarà 3.300 milions d'euros en sis anys per accelerar les «infraestructures estratègiques» Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
-
Espanya i Polònia festegen al Cercle davant l'«amenaça permanent» de Rússia i l'extrema dreta Pep Martí i Vallverdú
-
Les exigències de Gabriel Rufián fan aflorar les tensions al grup d'ERC al Congrés Lluís Girona Boffi
Publicat el
09 de maig de 2019 a
les 20:39
Et pot interessar
-
Política
Guia pràctica de les primàries de Junts a Barcelona
-
Política
Feijóo també vol l'amnistia
-
Política
«El Constitucional fa un ús polític dels temps amb l'amnistia»
-
Política El govern espanyol reactiva el finançament i convoca reunions bilaterals amb les autonomies
-
Política
El jutge Pedraz aixeca parcialment el secret sobre la causa que investiga la trama de Leire Díez
-
Política
«Si en algun moment Puigdemont em demana que em retiri, no trigaré ni un minut a fer-ho»
