La Junta Electoral Central (JEC) ha rectificat la seva decisió inicial i ha permès la candidatura de l'expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, a les eleccions europees del proper 26 de maig. Ha estat després de la resolució favorable del Tribunal Suprem i dels jutjats contenciosos aministratius de Madrid, i poques hores després que el Tribunal Constitucional (TC) hagi inadmès els recursos del PP i Ciutadans.
Segons tots els tribunals, no s'ha pogut vetar la candidatura perquè preval el dret de Puigdemont, així com el de Toni Comín i Clara Ponsatí, de ser elector i elegit, malgrat l'actual situació de "fugit de la justícia", arran de la causa de l'1-O. Concretament, el contenciós administratiu 2 de Madrid indicava que el fet de trobar-se en rebel·lia no impedia que cap dels tres exiliats poguessin ser candidats", i més quan el Suprem ja havia determinat que "la situació de rebel·lia no és causa d'inelegibilitat".
D'aquesta manera s'acaba la polèmica iniciada per la mateixa JEC quan va decidir vetar els tres candidats en una resolució que va comptar amb quatre vots particulars. Tots tres van recórrer la resolució a diferents tribunals contenciosos administratius, i en un primer moment la Fiscalia ja es va mostrar partidària que sí es poguessin presentar.
Els contenciosos, però, van traslladar la qüestió al Suprem, que la va retornar per no considerar-se competent en la qüestió, però subratllant que, si ho fos, optaria per deixar-los presentar. Després d'això, els tres tribunals del contenciós administratiu van decidir donar la raó als recurrents i tombar la decisió inicial de la JEC.
Ciutadans i PP van reaccionar a aquesta decisió recorrent-la davant del Tribunal Constitucional, que aquest matí ha decidit no admetre els recursos a tràmit. Ara, la Junta Electoral tanca el cercle rectificant la decisió inicial i admetent que Puigdemont, Comín i Ponsatí poden presentar-se a les eleccions europees
La Junta Electoral Central rectifica i admet la candidatura de Puigdemont a les europees
La JEC anuncia la decisió després que el TC no hagi admès els recursos de PP i Cs contra les resolucions judicials que donaven la raó als tres candidats
- Carles Puigdemont. | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de maig de 2019 a
les 20:39
Et pot interessar
-
Política Junts aprofita les crisis del Govern per enfortir el seu paper d'«alternativa»
-
Política
Per anar més enllà del festeig
-
Política
Passar el rasclet a Silicon Valley i aliança amb l'Amèrica progressista: per què Illa va ara a Califòrnia
-
Política
Els pressupostos d'Illa, recta final
-
Política Denuncien el cap de Vox a Mataró per agredir dos joves
-
Política
La Fiscalia manté la pena de 29 anys de presó per a Jordi Pujol Ferrusola
