La consulta popular per escollir entre monarquia o república, impulsada per la Coordinadora pro Consulta 6-O, integrada per una vintena d'entitats de Sabadell, ha estat prohibida. Segons han indicat fonts municipals, aquest dimecres a la tarda s'ha rebut la notificació de la Junta Electoral de Zona (JEZ) de Sabadell.
Tot plegat, confirma l'advertència llançada pel regidor de Junts per Sabadell, Francesc Baró, en el torn de precs i preguntes del ple del mes d'octubre. Tal com ha dit, "la JEZ ens ha tombat" la iniciativa, ha expressat. I ha recriminat que el mateix cap de setmana, es durà a terme la iniciativa a Segòvia i Alcorcón.
L'alcaldessa, Marta Farrés, ha garantit que el consistori complirà amb la resolució de la JEZ. Això, suposa incomplir la moció presentada en l'anterior ple, celebrat fa tot just dues setmanes, en què es va acordar donar suport a la consulta. Farrés ha remarcat que s'acatarà el que digui la Junta Electoral "més enllà" del que s'hagi debatut.
La Junta Electoral prohibeix la consulta sobre monarquia o república a Sabadell
L'Ajuntament acatarà la decisió i incomplirà la moció aprovada en el ple
ARA A PORTADA
- Albert Hernàndez
- Exredactor de NacióSabadell
Publicat el
03 d’octubre de 2019 a
les 09:50
Actualitzat el
03 d’octubre de 2019 a les
09:53
Et pot interessar
-
Política
Sánchez respon a la dreta i l'extrema dreta pels documents del 23-F: «Quin problema tenen amb la veritat?»
-
Política
L'activista de l'ANC acusat pels Mossos demanda Núria Parlon
-
Política Pantalla superada al Congrés per aconseguir més música en català a les ràdios de tot l'Estat
-
Política
L'inspector que va investigar els Pujol admet que no sap si el pagament de comissions era a canvi d'adjudicacions
-
Política
Junts torna a votar amb PP i Vox per tombar l’escut social i enerva la Moncloa
-
Política
El Parlament demana accelerar el consorci d'inversions que demana ERC
