La ministra d'Educació i Esports denuncia haver rebut missatges misògins a les xarxes

Pilar Alegría defensa la seva trajectòria política i lamenta el comportament masclista "repugnant i intolerable": "No el podem consentir"

  • La ministra Pilar Alegría en una imatge d'arxiu -
Publicat el 13 d’abril de 2025 a les 21:20

La ministra d’Educació, Formació Professional i Esports, Pilar Alegría, ha denunciat aquest diumenge haver rebut nombrosos missatges misògins els darrers dies a les xarxes. “Un masclisme repugnant i intolerable”, ha assegurat en una publicació a Instagram i a Twitter. Alegría ha explicat que ha rebut comentaris denigrants de caràcter sexual des de fa 48 hores i ha defensat que “sempre” ha fet la seva feina “amb dedicació, seriositat i honestedat”.

“Entenc i respecto els qui discrepen de la meva ideologia i de les meves decisions, però mai podré respectar ni callaré davant dels insults i l’odi a dojo que, desgraciadament, les dones seguim suportant per part de tantíssims energúmens”, ha criticat, i ha afegit que aquest comportament “no es pot admetre ni tolerar”. “No el podem consentir”, ha conclòs la també líder del PSOE aragonès.

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha fet costat a la seva ministra i ha assegurat que està patint “un exemple de l’odi que es propaga emparat en l’anonimat a les xarxes socials”. “El pateixen també diàriament moltes dones en aquest país i a tot el món. Amb la Pilar i amb totes elles. Sempre al seu equip”, ha publicat.