El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha pujat al faristol del Congrés amb un as sota la màniga: l'anunci que el consell de ministres del dia 21 se celebrarà a Barcelona -a la Casa Llotja de Mar- i que serà aquí on el govern espanyol aprovarà la pujada del salari mínim a 900 euros. Davant la negativa dels partits independentistes a aprovar els pressupostos generals de l'Estat, Sánchez ha optat per impulsar l'augment salarial via reial decret llei.
"Tot i les amenaces d'elements radicals de l'independentisme, el dia 21 el consell de ministres es farà a Barcelona. Faré complir la meva paraula", ha dit Sánchez, que ha insistit en la seva voluntat "d'apropar el govern" a tots els territoris per demostrar que el seu executiu "estima" la diversitat de l'Estat.
Que l'aprovació del salari mínim es faci a Barcelona té la clara intenció de pressionar ERC i el PDECat, que mantenen inamovible el seu no als pressupostos de l'Estat. Just després dels mals resultats de les eleccions andaluses, el govern espanyol va decidir passar a l'ofensiva i va confirmar que presentaria els pressupostos al mes de gener per situar tots els grups en la tessitura d'avalar o no la pedra angular de l'executiu.
Aprovar els comptes permetria Sánchez arribar a les eleccions municipals, europees i autonòmiques del maig amb una bombolla d'oxigen per allargar la legislatura. En cas contrari, el temps del seu mandat s'escurçaria, però les mesures que impulsa als pressupostos servirien a Sánchez per fer la campanya electoral.
La Moncloa aprovarà a Barcelona la pujada del salari mínim a 900 euros
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, confirma que celebrarà el consell de ministres del dia 21 a la capital catalana malgrat les "amenaces d'elements radicals de l'independentisme"
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de desembre de 2018 a les 09:20
Actualitzat el 12 de desembre de 2018 a les 09:35
Et pot interessar
-
Política
El Tribunal Suprem cita Ábalos i Koldo el 27 de novembre per decidir si els envia a presó
-
Política
Sense acord d'última hora: BComú no votarà a favor del pressupost de Collboni
-
Política
Petició inesperada de Javier Cercas a Pedro Sánchez: «Desclassifiqui tot el que hi hagi del 23-F»
-
Política
Pedro Sánchez, amb l'aigua més amunt del coll
-
Política
El Parlament pressiona perquè l'Estat publiqui les balances fiscals
-
Política
El PP exigeix a Sánchez demani perdó i convoqui eleccions després de la condemna al fiscal general
