Moviments del govern espanyol i del PP en les hores prèvies a l'inici del debat de política general al Congrés. Aquesta tarda, el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, i el vicesecretari de relacions institucionals del PP, Esteban González Pons, s'han reunit al Congrés per intentar desbloquejar la renovació dels òrgans judicials.
La trobada, que ha començat a dos quarts de vuit, ha durat 45 minuts i ha conclòs sense cap acord. El PP, com ha fet aquest matí, ha exigit que es retirés una proposició de llei que està tramitant-se al Congrés. La proposició busca garantir la renovació del Tribunal Constitucional, que es troba aturada des del juny passat.
Fa tres anys que el CGPJ espera la seva renovació. De majoria conservadora, presidit per Carlos Lesmes, el PP s'ha negat contínuament a procedir a la seva renovació, amb l'argument que Pedro Sánchez és presoner dels seus aliats d'investidura. L'executiu s'ha negat en rodó a retirar la proposició de llei, que es podria debatre dijous vinent. Des de Génova, especialment des de l'arribada al lideratge d'Alberto Núñez Feijóo, es vol transmetre la percepció que s'és obert a grans acords d'estat, però el cert és que el CGPJ resta bloquejat.
Avui mateix, després del consell de ministres celebrat a la Moncloa, la ministra portaveu, Isabel Rodríguez, ha reclamat al PP que entomi d'una vegada una renovació que fa tres anys que està pendent. I ha considerat que el compliment del que estableix la Constitució "no és negociable". El debat que comença dimarts al Congrés evidenciarà la voluntat ral de pacte de les principals formacions.
La Moncloa i el PP s'enfronten per la renovació de la justícia a les portes del debat al Congrés
El ministre de la Presidència, Félix Bolaños, i el vicesecretari general del PP, Esteban González Pons, es reuneixen per desbloquejar el CGPJ sense arribar a cap acord
ARA A PORTADA
-
El Govern mobilitzarà 400 milions d'euros per fer front a les conseqüències de la guerra Oriol March
-
Trump posposa cinc dies l'ultimàtum a l'Iran i restaura la calma a les borses internacionals Gerard Mira Sánchez
-
Sánchez exigeix reobrir l'estret d'Ormuz i preservar totes les centrals d'energia de l'Orient Mitjà Redacció
-
La rebaixa de l'IVA fa caure entre 15 i 20 cèntims el litre el preu del combusitble el primer dia Redacció
-
Publicat el
11 de juliol de 2022 a
les 21:26
Et pot interessar
-
Política
L'extrema dreta guanya a Elna, Ribesaltes i Cànoes i confirma la seva força a la Catalunya Nord
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política Els Comuns veuen «benvingudes» les demandes d'ERC de noves competències
-
Política ERC només ha rebutjat una vegada els pressupostos d'un president que ha investit
-
Política
Illa i Junqueras, dos rivals condemnats a entendre's
-
Política
Montero treu ferro a la plantada de Sumar i el partit lamenta «falta de coalició» amb el decret anticrisi
