Mariano Rajoy ja ha respost Artur Mas i, com era d'esperar, no autoritza la celebració d'una consulta sobiranista. Bé, això és el que es desprèn de la lectura de la carta, perquè tampoc és que ho digui explícitament, però la seva crida al diàleg no sembla que sigui una invitació a negociar directament la independència de president a president. El que sí deixa clar Rajoy és que per a ell “els vincles que ens mantenen units no poden deslligar-se sense enormes costos afectius, econòmics, polítics i socials”. És a dir, fa seu el discurs de la por i de l'amenaça.
En tot cas, Rajoy no ens descobreix res de res i les seves crides al diàleg no suposen cap novetat, perquè al capdavall el diàleg que ofereix no sortirà ni un mil·límetre de l'actual marc constitucional. És de preveure que el president del govern espanyol oferirà un nou pacte de finançament i potser alguna altre concessió més o menys dissimulada, amb l'únic objectiu que Artur Mas es plantegi la possibilitat d'acceptar-ho i renunciar a la celebració de la consulta.
Però Artur Mas no pot acceptar la pastanaga que ara li oferirà Rajoy, perquè el president sap perfectament que els catalans que van sortir al carrer l'Onze de Setembre no li acceptaran cap pas que no sigui complir la promesa d'aconseguir una consulta sobre el futur polític de Catalunya. Mas haurà de triar entre Rajoy o Catalunya. Confiem que no ens decebi.
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de setembre de 2013 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Petició inesperada de Javier Cercas a Pedro Sánchez: «Desclassifiqui tot el que hi hagi del 23-F»
-
Política
El Parlament pressiona perquè l'Estat publiqui les balances fiscals
-
Política
El PP exigeix a Sánchez demani perdó i convoqui eleccions després de la condemna al fiscal general
-
Política
La defensa de Pujol demana que no sigui jutjat a l'Audiència Nacional pel seu estat de salut
-
Política
El PSC es compromet a regular la compra especulativa d'habitatge
-
Política
Franco va morir el dia 19 de novembre i no el 20, segons dos metges que van tractar-lo
