Sempre han estat una obsessió per a ells però, des que va prendre possessió Mariano Rajoy, les delegacions de la Generalitat a l'exterior s'han convertit en una monomania dels mitjans de comunicació de Madrid. Portades, reportatges, articles d'opinió, tertúlies... Totes les bateries apunten i disparen contra la modestíssima representació catalana a l'estranger que, segons ells, és una ofensa a l'estat i una despesa inassumible en temps de crisi.
Aquest dimarts, l'ABC -en una de les seves portades memorables- donava xifres suposadament d'escàndol. Segons aquest diari madrileny, tot l'aparell administratiu català costa 4,9 milions d'euros anuals, incloent-hi el manteniment d'una cinquantena de delegacions que, molt majoritàriament, només tenen funcions turístiques i comercials. Prop de cinc milions, un escàndol.
Potser sí. Perquè la decoració interior de l'ambaixada espanyola a Dhaka només ha costat 116.000 euros i la de Bissau encara menys: 84.215 euros. Ep, i a les ambaixades espanyoles s'hi treballa, i de valent. I si no, com s'explica que el contracte d'arrendament i manteniment de fotocopiadores de la representació espanyola a Brussel·les costi 80.088 euros l'any? Això, sense comptar ni paper ni tóner.
I la feinada que donen els jardins? Tenir el de l'ambaixada de Dublin una mica arreglat són 19.299 euros. A Lisboa, els jardiners cobren una mica més: 20.520 euros l'any. En canvi a Roma, ja se sap, està tot molt més car i aquesta mena de vegetals costen 39.900 euros, cent menys que a Berna. A Riad el jardí també costa 40.000 euros l'any, el que passa és que la factura de la piscina puja una mica més: 55.200 euros.
A més, per aquests mons de Déu costa trobar qualitat. Per això el Ministeri d'Afers Exteriors espanyol ha hagut de comprar al Corte Inglés "vaixella de diari i de gala" per valor de 58.000 euros. Curiosament, la mateixa xifra que ha invertit en cristalleria a Artesanos del Cristal, SL. Preus sense IVA.
Tot plegat, xifres mesurades que la premsa de Madrid considera normals. Com segur que també ho són els anuncis de la campanya "Tu embajada puede ayudarte", pels quals El Mundo ha ingressat 85.350 euros i El País uns altres 85.344. Per cert, aquests darrers contractes són de tramitació urgent i sense publicitat.
ARA A PORTADA
-
-
Política El pla de Junqueras després de l'amnistia: retorn a la universitat i objectiu Generalitat Lluís Girona Boffi
-
Societat Milers de persones clamen a Madrid contra els desnonaments i acaben amb una acampada a Sol Pau Espí Solé
-
-
Política La dreta espanyola es manifesta a Madrid i demana eleccions per la crisi a Ceuta Natàlia Pinyol
Publicat el
04 de gener de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Turull recorda que «parar els peus als fons voltor no està renyit amb protegir el petit propietari»
-
Política
Puigdemont torna. I ara, què?
-
Política
Maricarmen demana a Pedro Sánchez un decret per «acabar amb el sistema» que ha permès el seu desnonament
-
Política El govern espanyol diu que «treballarà incansablement» fins a aconseguir l'oficialitat del català a Europa
-
Política
Sumar amenaça de plantar el Consell de Ministres si no s’aprova el decret d’habitatge
-
Política
El jutge Peinado es jubila després d’enviar Begoña Gómez a judici amb jurat popular
