La mesa del Parlament ha acordat aquest dimecres diverses mesures per millorar la transparència i el funcionament de la cambra catalana, una decisió que arriba després que el mes de gener el diari Ara destapés la polèmica sobre els privilegis dels que gaudien alguns dels treballadors a través d'un mecanisme anomenat llicències per edat. Des de llavors, a banda de suprimir-se aquesta figura, s'ha treballat per millorar el dret d'accés a la informació de la cambra. En la reunió d'aquest dimecres de l'òrgan rector, s'ha decidit l'ampliació de l'Òrgan de Garantia del Dret d'Accés a la Informació de tres a cinc persones.
Segons han explicat fonts parlamentàries després de la reunió de la mesa, tres d'aquestes persones seran experts en transparència i accés a la informació, mentre que els altres dos membres seran lletrats del Parlament. Així mateix, també s'ha encarregat als serveis jurídics del Parlament la redacció d'un conveni de col·laboració amb la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública, l'ens de transparència de la Generalitat.
La mesa també ha acordat encarregar als serveis del Parlament l'elaboració d'un protocol i una guia de funcionament per tal que el Departament de Gestió Documental i Recursos d'Informació, competent en resoldre sol·licituds presentades en exercici del dret d'accés a la informació pública, les pugui respondre amb la màxima independència i seguretat jurídica. La mesa, també ha acordat demanar als serveis del Parlament un informe sobre el Portal de Transparència que valori l'accessibilitat, la facilitat de consulta i la comprensió de la informació.
En aquesta mesa també s'han constatat nous avenços que s'havien començat a concretar abans de l'estiu, en referència a la reincorporació dels treballadors amb llicències per edat, que finalment tornaran a treballar amb un calendari marcat per quatre fases. En total, seran 27 dels 32 treballadors els que es reincorporaran, mentre que els cinc restants no ho faran perquè els hi queda menys d'un any per arribar a l'edat legal de jubilació, i ja quedaven exempts a l'acord del passat 28 de juliol.
La primera fase de reincorporació començarà l'1 de novembre i inclou 12 treballadors que tenien concedides les llicències abans de la seva derogació i que van començar a gaudir-les a partir de l'any 2022. La segona fase, d'incorporació com a màxim l'1 de maig del 2023, inclou cinc persones que gaudien les llicències a partir de l'1 de gener del 2021 fins la derogació de l'article que regulava les llicències. La tercera i quarta fase, d'incorporació com a màxim el 31 de desembre del 2023, inclou un grup de set funcionaris i un altre de tres que van començar a gaudir la llicència durant el 2020 i el 2019. Tots els treballadors que s'incorporen podran optar a fer-ho si volen, per la via del teletreball.
La polèmica de les llicències per edat obliga el Parlament a adoptar més mesures de transparència
A partir de l'1 de novembre, 12 dels treballadors que gaudien del privilegi es reincorporaran al lloc de treball, en un procés que es distribuirà en quatre fases
- Mesa del Parlament -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Illa evita escalar el conflicte amb ERC pels pressupostos: «Hi ha marge d'acord» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
El Parlament reclama per unanimitat la compareixença d'Illa pel «col·lapse» de Catalunya Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts suca pa en el pols per l'IRPF: «El PSOE enganya fins i tot els socis incondicionals» Oriol March
-
-
Llum verda del Parlament a la nova taxa turística: què canvia a partir de l'1 d'abril? Lluís Girona Boffi
Publicat el
26 d’octubre de 2022 a
les 13:30
Et pot interessar
-
Política
Yolanda Díaz no es presentarà a les eleccions espanyoles
-
Política
Qui ho arreglarà?
-
Política
Qui guanya i qui perd amb el bloqueig dels pressupostos?
-
Política
Pérez Llorca, com Mazón: el PP elimina els autors catalans i balears del batxillerat
-
Política
Aquests són els 212 municipis que s'han adherit al Pacte Nacional per la Llengua
-
Política
Carlos Mazón, a un pas de la imputació per la gestió de la dana
