Davant de la negativa d'alguns sindicats del cos de policia dels Mossos d'Esquadra a utilitzar la llengua catalana en les comunicacions internes i la decisió d'utilitzar la llengua castellana com a llengua preferent la Plataforma per la Llengua ha emès un comunicat on castiga amb duresa la decisió.
De fet, la Plataforma considera que deixar d'enraonar en català "deslegitima el propi cos" i "seva vocació de servei als ciutadans de Catalunya". Així mateix recorda que "en un país democràtic la policia ha de defensar els drets dels ciutadans, no pas atacar-los" i raona que la decisió deixa els catalanoparlants en indefensió.
Per reblar la "deplorable" decisió la Plataforma per la Llengua assegura que aquesta protesta recorda "l'època de la dictadura franquista la policia reprimia en castellà i perseguia el català". "La postura dels sindicats implicats recorda els temps de la dictadura", sentencia el comunicat.
«La policia ha de defensar els drets, no atacar-los»
Dura condemna de la Plataforma per la llengua per la protesta dels Mossos
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de gener de 2012 a les 19:24
Et pot interessar
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena