La proposta de "tercera via" que aquest matí ha presentat la presidenta del PP Català, Alícia Sánchez Camacho, davant la cúpula del partit estatal no ha convençut ni a Madrid, ni a la resta de l'Estat i ha fet enfadar, i de valent, els quadres populars amb seu al carrer Urgell de Barcelona. "No sabem quina estratègia hi ha al darrere d'això, afluixar ara no s'entén, ni CiU ni els altres partits pararan l'orella al pacte fiscal", apuntava a Nació Digital un veterà dirigent dels populars.
Així la proposta de finançament singular per a Catalunya en un "moment històric" en què "s'ha de revisar profundament el model per a tots els espanyols i garantir les peticions de Catalunya" i el "cert" reconeixement d'estatus polític ha agafat amb el peu canviat a dirigents territorials i militància organitzada dels populars catalans. "No podem sortir ara amb un ciri trencat, i més quan Ciutadans ens està menjant el terreny", assevera un altre factòtum dels populars. "La gent està emprenyada", advertien aquesta tarda les mateixes fonts que lamenten "haver estat aguantant el tipus a Catalunya per ara sortir amb aquestes del moment històric... perquè per aquest viatge no feien falta aquestes alforges".
La queixa també s'estén a la cèl·lula que des de Catalunya orienta l'estratègia per afrontar al sobiranisme. De fet, el malestar rau en què no hi ha ningú del "sector dur" en aquest sanedrí "pensant". "De la manera que s'ha tibat tant la corda només queden dues opcions: o aplicar la suspensió de l'autonomia del 155 de la Constitució o bé una reforma federal que no la voldrà ningú, cap president del PP autonòmic", insistien les mateixes fonts.
Segons dirigents del partit, "molta gent està enfadada" perquè veuen que l'única sortida és aplicar la llei -el 155 de la Constitució- i "no ficar-se en llibres de cavalleries" de "terceres vies" que han fet enfadar presidents autonòmics i el pinyol de la direcció del carrer Gènova de Madrid, seu estatal del PP.
La proposta de «tercera via» de Camacho sacseja el PPC
Malestar a les files populars a Catalunya per l'oferta proposada per la seva líder com a mur de contenció del sobiranisme
ARA A PORTADA
-
-
-
L'Estat es compromet a complir (ara sí) els acords per donar oxigen a l'entesa Illa-Junqueras Bernat Surroca Albet
-
Els acords de la bilateral: dels diners per tenir més Mossos a l'ús del català dels funcionaris de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
Illa i ERC situen els pressupostos com a «punt de partida» davant els retrets de Junts Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
07 d’octubre de 2013 a
les 19:11
Et pot interessar
-
Política
Rufián s'obre per primer cop a ser cap de llista d'un front d'esquerres a l'Estat
-
Política
Turull posa el termòmetre a les primàries de Junts a Barcelona: es reuneix amb Giró i Argimon
-
Política
Pas endavant del Parlament per reconèixer l'Institut d'Estudis Catalans com a acadèmia nacional
-
Política El Parlament aprova endurir les multes pels grafits als trens per triplicar-ne l'import
-
Política
Jordi Martí i Jaume Alonso-Cuevillas es disputaran en primàries qui és el candidat de Junts a Barcelona
-
Política Junqueras no creu que Jovent Republicà tombi els pressupostos: «No em preocupa res»
