La reunió entre Junts pel Sí i la CUP, l'ANC i les altres notícies destacades del dia (7/1/2016)

Publicat el 07 de gener de 2016 a les 20:44

Jordi Turull, un dels participants a la reunió, i Raül Romeva, aquest matí. Foto: Martí Albesa

Acaba la reunió definitiva entre Junts pel Sí i la CUP però «segueixen treballant». La reunió que havia de ser definitiva entre Junts pel Sí i la CUP ha acabat però tot apunta que ambdues parts "segueixen treballant". La trobada que l'ANC i Òmnium havien apadrinat perquè les dues formacions independentistes intentessin tancar un acord d'última hora ha finalitzat al voltant de tres quarts de set. Representants de les dues formacions independentistes estaven reunits des de primera hora de la tarda, convocats per l'ANC, en un lloc el nom del qual s'ha volgut mantenir en secret. Després de sortir de la reunió, de la qual se'n desconeixen els resultats, els representants de la CUP han decidit trobar-se amb part de la seva cúpula per analitzar-ne el contingut.

ERC titlla la proposta de Mas d'entrar al Govern de «frau democràtic». RC rebutja taxativament el plantejament d'Artur Mas de fer un govern de Junts pel Sí fins a les eleccions encara que no hi hagi acord amb la CUP, una proposta que ha llançat durant la reunió de grup parlamentari que han celebrat aquest matí. Fonts republicanes han apuntat que "fer una crisi de govern en funcions per fer un executiu de set setmanes, sense majoria parlamentària i sense president investit no té sentit". És més, han titllat aquesta proposta de "frau democràtic" i creuen que estaria "fora de la llei".

Un miler de persones omplen la plaça de la Catedral per exigir un acord de govern. Prop de mil persones s'han concentrat aquest dijous al vespre a plaça de la Catedral a Barcelona per exigir un acord de Govern. La manifestació, convocada per l'ANC, s'ha canviat de lloc a última hora per "motius logístics".  La decisió ha arribat poc després de la campanya anònima #MasDeixaPas iniciada avui a la xarxa i que ha impulsat una concentració al vespre a plaça Sant Jaume, on s'havia de fer inicialment la de l'ANC. 

L'autòpsia del nen mort a Girona no troba signes de violència. L'autòpsia que els forenses han practicat aquest dijous al nen mort a Girona no ha trobat signes de violència. Per tenir proves més concloents sobre què li causar la mort, els forenses han extret mostres del cos per analitzar-les i que serviran per determinar si el menor havia ingerit algun tipus de substància tòxica o algun còctel de medicaments. Aquesta primera exploració coincideix amb el que havia observat la policia quan va descobrir el cos. 

Un home amb un fals cinturó d'explosius, abatut davant d'una comissaria de París. Un home presumptament armat ha estat abatut a trets per la policia francesa aquest matí a davant d'una comissaria del nord de París. L'individu, que segons diverses fonts portava un ganivet, ha mort en intentar entrar a la comissaria del districte 18 de la capital francesa. Ha cridat "Al·là és gran", segons assegura l'agència France Press citant el govern francès.