Qui va ordenar que el ja exdiputat de la CUP Pau Juvillà no fos convocat ni al ple del dijous passat ni a la junta de portaveus? En un comunicat enviat aquest vespre, la secretària general del Parlament, Esther Andreu, nega que ella o la presidenta de la cambra, Laura Borràs, donessin aquesta ordre. No aclareix, però, qui la va donar. Sí concreta que va ser ella qui aquell dijous 3 de febrer, a les 7 de la tarda, va activar la instrucció de complir la directriu de la Junta Electoral Central de retirar-li l'escó per tal que s'executés el divendres 4.
Andreu ha enviat aquest comunicat després que tots els grups hagin reclamat a Borràs aclariments en seu parlamentària més enllà de l'entrevista a RAC 1. Assegura que, "per imperatiu legal", va donar aquestes instruccions perquè es fes efectiva la baixa de Juvillà i que tingués, a més, efectes retroactius amb data del 28 de gener per "preservar els funcionaris de qualsevol tipus de responsabilitat penal, disciplinària i comptable".
La secretària general de la cambra també ratifica la versió de Borràs pel que fa a la delegació de vot i assegura que la presidenta les va admetre totes a tràmit, també la de Juvillà, però que ella no va autoritzar la del cupaire per considerar que podria "incórrer en un conflicte d'interessos". Que a l'acta de presidència no consti aquesta admissió a tràmit per part de Borràs, argumenta, es deu a una "disfunció del Sistema d’Informació de l’Activitat Parlamentària (SIAP)", que no permetia l’opció d’admetre a tràmit la delegació de vot i, al mateix temps, no autoritzar-la. Aquesta "incorrecció" que atribueix al sistema informàtic assegura que ja ha estat resolta.
Una altra de les qüestions que quedaven per resoldre és la de publicació a la web del Parlament del cessament de Juvillà just després del ple del dijous, abans de les nou de la nit. Si no es va publicar l'endemà, com estava inicialment programat, va ser, indica Andreu, per una "actualització" de la web aquell mateix dia.
Més enllà del comunicat enviat pel Parlament amb les explicacions de la secretària general, els grups continuen reclamant que sigui Borràs qui aclareixi la seva actuació com a màxima responsable de la cambra. La presidenta té previst fer-ho a porta tancada en una junta de portaveus, tot i que hi ha grups com els comuns que reclamen que la faci en un format que tingui caràcter públic, com el ple o bé en comissió.
La secretària general del Parlament nega que ella o Borràs ordenessin no convocar Juvillà al ple
Política
Concreta que va donar instruccions per fer efectiva la retirada de l'escó del dirigent de la CUP el 4 de febrer i i assegura que la presidenta va acceptar la delegació del vot
- La mesa del Parlament, reunida aquest divendres -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Política El Govern mantindrà les grans apostes de la legislatura passi el que passi el 29-N Bernat Surroca Albet
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Política ERC defensa l'acord amb Podem: «És una força plurinacional a favor del dret a decidir» Lluís Girona Boffi
Publicat el
07 de febrer de 2022 a
les 19:54
Et pot interessar
-
Política Colau urgeix les esquerres a moure's per aconseguir una «candidatura única» el 29-N: «Queda temps»
-
Política
Felip VI, rebut amb entusiasme a Ceuta entre crits de «Jo soc espanyol»
-
Política
El Parlament desbloqueja la llei de memòria i dona un any per retirar el monument franquista de Tortosa
-
Política
«El vot es garanteix, no es restringeix»: la Moncloa ataca el Suprem per negar el vot als nets dels exiliats republicans
-
Política Gabriel Rufián defensa un acord ERC-Comuns: «Ho intentaré fins al final»
-
Política
El PSC porta al Parlament l'entrevista a un matrimoni antivacunes a TV3
