La tensió que viuen CiU, ERC, ICV-EUiA i CUP per la negociació sobre com enfilar el procés sobiranista s'ha traslladat a l'Assemblea Nacional Catalana. La plataforma independentista pateix una pulsió interna com mai no havia viscut per la proposta que va acordar el passat 29 de novembre a Cornellà, amb la qual apostava per la “candidatura transversal”. Una declaració que va dividir els partidaris de la llista única i els que defensen diverses llistes independentistes en unes eleccions plebiscitàries, fins al punt que destacats membres del secretariat no van assistir a la sessió.
El conflicte intern es va constatar amb tota la seva força en la reunió del secretariat del dissabte passat celebrat a Alcover. Alguns dels seus membres van posar en dubte que les actes de les assemblees territorials i sectorials que defensaven la unitat electoral fossin majoria, tal i com es va informar en la reunió del secretariat d'aquell dissabte. Fonts coneixedores de la reunió asseguren a Nació Digital que es va sol·licitar la revisió per malfiar dels resultats. D'aquesta manera, la comissió política ha acabat per revisar les 380 actes i elaborarà un nou informe amb el resultat de les votacions "amb tots els seus matisos".
Així, tot apunta que l'ANC afinarà més en un nou document en el seu full de ruta sense que, a priori, deixi de donar suport explícit a la candidatura transversal. Comptat i debatut, el seu secretariat debatrà aquest dissabte a Barcelona un manifest que aposta per la llista que va dibuixar Artur Mas i el full de ruta que va plantejar ERC cap a la independència, i amb la inclusió de les condicions de la CUP.
Segons fonts del secretariat consultades per Nació Digital, es refermen en què la majoria de les associats i adherits estan per la llista de país però que s'hi afegeixen matisos. “Tothom té els seus interessos particulars, però està tot sota control”, coincideixen a dir diversos membres de l'Assemblea. Tot i que alguns membres volen contrastar els resultats.
En aquest sentit, l'ANC apunta que té enquestes a les seves mans que dibuixen una “aclaparadora majoria” per una llista independentista transversal. Una defensa argumental que capgiraria la dinàmica de les darreres enquestes publicades que apuntaven a una davallada de CiU i ERC si anaven per separat i que afavoririen el seu posicionament. Aquests baròmetres es difondran aviat i és possible que un nombrós grup d'intel·lectuals defensi la posició de l'ANC davant d'unes plebiscitàries a través d'un manifest públic en els propers dies.
La tensió dels partits sobiranistes es trasllada a l'interior de l'ANC
La reunió del secretariat de dissabte passat a Alcover constata les diferències sobre l'estratègia independentista entre els seus membres | L'Assemblea té enquestes que apunten a una claríssima victòria d'una llista unitària | L'entitat proposarà una solució mixta que inclouria la candidatura transversal i el full de ruta constituent que va proposar Junqueras | S'han revisat 380 actes de les assemblees territorials i sectorials
ARA A PORTADA
-
-
L'Audiència Nacional accepta que la cúpula de l'operació Catalunya declari al judici dels Pujol Bernat Surroca Albet
-
Jordi Pujol, el llegat (i V): Madrid, font de poder i de disputes Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«A diferència de Pujol, Duran hauria estat encantat de ser ministre amb Aznar» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 15 de desembre de 2014 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política
La llei contra la multireincidència avança amb l'aval de PP, PSOE i Junts
-
Política
El «coratge» de la Transició davant l'autocràcia que ve
-
Política
La mesa del Congrés suspèn José Luis Ábalos com a diputat
-
Política
Nova web de la Generalitat: aquests són els principals canvis al portal del Govern
-
Política
Dimiteix el president de la Diputació de Lugo (PSOE) per denúncies d'assetjament sexual
-
Política
Detinguda l'exmilitant del PSOE Leire Díez
