Josep Maria Vila d'Abadal, aleshores alcalde de Vic i president de l'Associació de Municipis per la Independència, va estar situat en el punt de mira per ser abatut per part de la conxorxa entre el ministre espanyol de l'Interior i el director de l'Oficina Antifrau de Catalunya.
Segons les darreres gravacions que Público ha difós aquesta tarda al seu web, Daniel de Alfonso va oferir a Fernández Díaz unes informacions sobre el presumpte ús de la tarja de crèdit municipal per part de l'alcalde per pagar dinars amb periodistes i polítics. Malgrat que el primer indica que el tema no té tant relleu com tindria si Vila fos conseller, acorden que el cas val la pena, el ministre s'hi interessa -qualifica Vila de "pájaro"- i li dóna suport perquè el porti a la Fiscalia amb tota urgència.
El director d'Antifrau afirma "lo tenemos pillao, pillao, pillao!", després d'aclarir que Vila havia acceptat que les despeses s'havien portat a terme. El cas de la tarja de l'alcalde de Vic va comportar dures discussions en alguns plens municipals entre l'alcalde i els regidors a l'oposició de Plataforma per Catalunya i de la CUP.
En la gravació, Fernández Díaz es refereix a Vila d'Abadal com un "talibán absoluto" i expressa la seva satisfacció per veure la possibilitat de portar als tribunals un home molt important en aquell moment dins del procés d'independència de Catalunya. A més, Vila d'Abadal havia estat el primer dirigent d'Unió que va plantar cara a Duran i Lleida en un congrés, tot i que sense èxit, però de fet va obrir la crisi que finalment ha acabat amb la vida política de Duran.
Vila d'Abadal, gens estranyat
Minuts després de fer-se pública la gravació, Vila d'Abadal ha explicat a NacióDigital que "no m'estranya gens, perquè De Alfonso es va rabejar amb mi pel cas de la tarja de crèdit com un afer importantíssim per a l'Estat. Això demostra que Espanya fa servir la guerra bruta contra la independència i contra Catalunya i que això hauria de moure'ns amb més força a marxar d'aquest estat".
Vila d'Abadal recorda que el cas de la tarja municipal va ser arxivat per Fiscalia després que Antifrau li portés. I que més tard el Tribunal de Comptes va dictaminar que l'ús havia estat correcte i per a finalitats només municipals. L'exalcalde independentista també vol llançar "un toc d'alerta a la CUP, que es replantegi si amb algunes de les seves accions el que fa és donar munició a l'estat espanyol. La CUP ha de preveure que el que ells promouen amb un bon objectiu, el de lluitar contra les males pràctiques, és utlitzat per d'altres finalitats, com la de combatre l'independentisme català".
La trama Antifrau va marcar Vila d'Abadal com un objectiu preferent
En una nova gravació difosa per "Público", el ministre Fernández Díaz insta De Alfonso a enviar a Fiscalia unes despeses carregades a la tarja de l'Ajuntament per l'exalcalde de Vic i expresident dels Municipis per la Independència, a qui qualifica de ser un "talibà absolut" | Vila d'Abadal no es mostra "gens estranyat" per aquesta "guerra bruta"
ARA A PORTADA
-
La Generalitat ordena l'ús de la mascareta en hospitals i residències per fer front a la grip Bernat Surroca Albet
-
El Govern declara l'emergència per a les actuacions per frenar la pesta porcina Bernat Surroca Albet
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
-
Publicat el 23 de juny de 2016 a les 18:28
Et pot interessar
-
Política
Endurir les sancions per incivisme fa possible el primer gran pacte PSC-Junts a Barcelona
-
Política
Nou gest de Sánchez amb Junts: més cobertura als propietaris davant d'impagaments del lloguer
-
Política
El govern espanyol condona definitivament a Catalunya 17.000 milions d'euros en mans del FLA
-
Política
La sentència contra García Ortiz, tres setmanes després: com argumenta el Suprem la condemna?
-
Política
La tria del nou cap de l'oficina antifrau aixeca polseguera entre el Govern i Junts
-
Política
Topada de Junts amb la mesa del Parlament per la pesta porcina
