La Unió Europea (UE) "anima" els estats membres a donar suport, consolidar i promoure la tasca d'organismes com el Grup de Treball sobre la Detenció Arbitrària de l'ONU, que va exigir l'alliberament dels polítics independentistes condemnats a penes de fins a 13 anys de presó pel Tribunal Suprem per un delicte de sedició.
La Comissió Europea (CE) s'ha manifestat d'aquesta manera en una resposta a l'eurodiputada del Partit Nacionalista Basc Izaskun Bilbao, que ha difós el resultat de la pregunta a Twitter afirmant que la CE "no comparteix" les crítiques del govern espanyol a l'informe del grup de l'ONU. A la resposta, la CE considera que és "una responsabilitat comuna" demostrar el "valor afegit" de l'ONU i dels seus òrgans.
A l'exposició de motius de la pregunta Bilbao lamentava que "alguns estats membres" desacreditin la tasca d'aquests organismes de l'ONU "davant d'observacions rebudes pel tractament atorgat a col·lectius d'immigrants o per l'empresonament sense sentència judicial a Espanya" dels polítics catalans.
I aleshores preguntava a la CE si considerava que "l'arbitrarietat, la subjectivitat o les males pràctiques" llasten "habitualment" les aportacions d'aquests grups de treball de l'ONU i si "recomanaria" als estats membres "que es prenguin seriosament aquestes recomanacions".
A la resposta, que Bilbao ha rebut el 18 de novembre, la CE afirma que la UE és un "soci indispensable" de l'ONU per "promoure i reforçar el multilateralisme i l'ordre internacional basat en normes".
La UE «anima» a donar suport al Grup de Treball que va exigir l'alliberament dels presos
Considera que és "una responsabilitat comuna" demostrar el "valor afegit" de l'ONU i dels seus òrgans, entre ells el Grup de Treball sobre la Dentenció Arbitrària
ARA A PORTADA
-
El decret de renovables, primera víctima de les desconfiances pel finançament Arnau Urgell i Vidal | Bernat Surroca Albet
-
-
El PSC tornaria a guanyar les eleccions i es veuria poc afectat per la corrupció de Madrid Ona Sindreu Cladera
-
El govern espanyol preveu que les mesures contra la corrupció «estiguin aprovades o en tràmit» en un any Redacció
-
Publicat el 21 de novembre de 2019 a les 19:59
Et pot interessar
-
Política Clos, Hereu, Trias i Colau: un pòquer d'alcaldes que fa les paus a la seva manera
-
Política BComú llança un vídeo contra el turisme massiu a Barcelona
-
Política Feijóo promet derogar el finançament singular abans i tot de saber com serà
-
Política Carrasco i Formiguera, l'altre independentista
-
Política El Parlament aprova l'Estatut de Municipis Rurals, l'eina per revertir el despoblament
-
Política Enviament massiu de correus electrònics als governs europeus per l'oficialitat del català