La Unió Europea (UE) "anima" els estats membres a donar suport, consolidar i promoure la tasca d'organismes com el Grup de Treball sobre la Detenció Arbitrària de l'ONU, que va exigir l'alliberament dels polítics independentistes condemnats a penes de fins a 13 anys de presó pel Tribunal Suprem per un delicte de sedició.
La Comissió Europea (CE) s'ha manifestat d'aquesta manera en una resposta a l'eurodiputada del Partit Nacionalista Basc Izaskun Bilbao, que ha difós el resultat de la pregunta a Twitter afirmant que la CE "no comparteix" les crítiques del govern espanyol a l'informe del grup de l'ONU. A la resposta, la CE considera que és "una responsabilitat comuna" demostrar el "valor afegit" de l'ONU i dels seus òrgans.
A l'exposició de motius de la pregunta Bilbao lamentava que "alguns estats membres" desacreditin la tasca d'aquests organismes de l'ONU "davant d'observacions rebudes pel tractament atorgat a col·lectius d'immigrants o per l'empresonament sense sentència judicial a Espanya" dels polítics catalans.
I aleshores preguntava a la CE si considerava que "l'arbitrarietat, la subjectivitat o les males pràctiques" llasten "habitualment" les aportacions d'aquests grups de treball de l'ONU i si "recomanaria" als estats membres "que es prenguin seriosament aquestes recomanacions".
A la resposta, que Bilbao ha rebut el 18 de novembre, la CE afirma que la UE és un "soci indispensable" de l'ONU per "promoure i reforçar el multilateralisme i l'ordre internacional basat en normes".
La UE «anima» a donar suport al Grup de Treball que va exigir l'alliberament dels presos
Considera que és "una responsabilitat comuna" demostrar el "valor afegit" de l'ONU i dels seus òrgans, entre ells el Grup de Treball sobre la Dentenció Arbitrària
ARA A PORTADA
-
100 usuaris repensen els serveis socials a Barcelona: «La gent no els coneix. Jo no els coneixia» David Cobo
-
-
Un regidor de Junts abandona el govern de Salt després d'implicar-se amb Aliança Catalana Gerard Mira
-
Nou front per a Zapatero: el jutge l'investiga també per delicte fiscal i contraban de joies Bernat Surroca Albet
-
El Papa marxa d'Espanya amb retard i a bord del Falcon del rei Felip VI per una avaria al seu avió Redacció
Publicat el
21 de novembre de 2019 a
les 19:59
Et pot interessar
-
Política
«No tenim un problema de democràcia, sinó de demografia»: la mirada de Matteo Renzi sobre Europa
-
Política
Illa activa un grup de treball per posar fil a l'agulla en cinc infraestructures ferroviàries
-
Política
La taxació de les joies de Zapatero les valora en 1,3 milions d'euros
-
Política
Poble Lliure rebutja el front de Rufián: «Seria un error estratègic greu»
-
Política
La consellera quàntica
-
Política
El gol de Barcelona davant del Papa «six-seven»
