El diari espanyol El País publica un contundent editorial titulat "De l'èxit i del fracàs" sobre la gran manifestació d'ahir a Barcelona per la consulta del 9-N. En primer lloc, assenyala que s'ha fracassat en l'intent de fer la mobilització més gran de la història d'Europa. I tot seguit puntualitza que l'acció no dóna més legitimitat a "un projecte que només porta a la divisió i a la frustració".
Una altra línia d'argumentació d'aquest editorial consisteix en plantejar que si la manifestació espanyolista de Tarragona hagués tingut la promoció que la V ha gaudit a TV3, caldria preguntar-se aleshores quanta gent hauria anat a Tarragona. En aquest sentit, recorda la protesta de manca d'objectivitat de què ha acusat a TV3 aquesta setmana la secció del Sindicat de Periodistes de Catalunya, i qualifica com a "asfixiant" la "pressió feta per Artur Mas" sobre els mitjans de comunicació.
Finalment, l'editorial creu que la manifestació d'ahir constata el fracàs de l'estratègia secessionista, perquè després de tres grans mobilitzacions frontals no ha obtngut cap resultat i considera que ara estan creixent "els partidaris de la tercera via". Per acabar, sentencia que "més incompetència política per gestionar el malestar real i encarrilar-lo constructuvament és impossible de trobar".
«La V no legitima un projecte que només porta a la divisió i la frustració», a l'editorial d'El País
ARA A PORTADA
-
El Govern veu marge d'acord amb ERC malgrat el veto als pressupostos: «Tenim temps» Bernat Surroca Albet
-
-
Més del 60% dels catalans avala la prohibició de la compra especulativa d'habitatge Lluís Girona Boffi
-
L'Iran tanca l'estret d'Ormuz de facto i amenaça l'economia global: bombardejarà qualsevol vaixell Marc Orts i Cussó
-
La Moncloa treu pit de la posició davant la guerra a l’Iran: «La política de defensa no la fa el senyor Trump» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
11 de setembre de 2014 a
les 22:13
Et pot interessar
-
Política
Junts implosiona a Sabadell
-
Política
La CUP presenta el veto als pressupostos: «No estan a l'altura del país»
-
Política
El punt de mira de Sánchez Llibre
-
Política
Els pressupostos del Govern preveuen doblar els recursos del pla de barris
-
Política
Pressupostos i bona política
-
Política
Foment amenaça de portar al TC les mesures estrella d'Illa i els Comuns en habitatge
