L'acte de presentació del darrer llibre de José Marí Aznar, El futuro es hoy. España en el cambio de época (Península) ha servit per escenificat els canvis produïts en el si del Partit Popular en pocs mesos. La presentació ha anat a càrrec de l'exministre Josep Piqué. Però aquesta tarda la cúpula del partit català i figures emblemàtiques del PP de Mariano Rajoy s'han donat cita per escoltar l'expresident.
Un dels primers d'arribar, abans que Aznar, ha estat l'exdelegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, així com l'exministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, que ha estat un dels qui ha rebut l'expresident a l'entrada de la Casa del Llibre, al costat del president de Planeta, José Creuheras. Millor ha estat un dels dirigents més visibles durant l'acte i un dels primers a demanar la signatura del llibre a Aznar.
També hi havia diversos membres de l'executiva del PP català, amb el seu nou president, Alejandro Fernández, i el president de Barcelona, Daniel Serrano. També hi eren els exdiputats Sergio Santamaría i Juan Milián. Un dirigent popular admetia en petit cercle que "probablement amb Rajoy al capdavant del partit, molts dels qui avui han vingut no hi haguessin estat".
En canvi, l'acte no ha congregat una gran multitud -en una sala amb capacitat per a un centenar llarg d'assistents, amb prou feines ha arribat al centenar. Però amb poques excepcions, no s'ha vist molts representants de la societat civil catalana, ni del món empresarial ni de l'acadèmic. Sí que hi era Alfonso Cortina, expresident de Repsol, a primera fila, i el catedràtic d'Economia de la UB, Francesc Granell, actualment molt decantat cap a posicions unionistes. A la sortida, Granell feia seves les afirmacions d'Aznar i Piqué: "Volen fer una república. Però si la república va ser un desastre!".
Les coses han canviat i molt al Partit Popular. Les relacions gèlides entre Aznar i Rajoy van fer de l'expresident un maleït en els cercles oficials de la formació. Però ara ha girat la truita. L'exvicepresidenta Soraya Sánez de Santamaría va ser derrotada per Pablo Casado, beneït per Aznar i els antics marianistes busquen resituar-se en la nova situació.
La vella guàrdia del PP català es reconcilia amb Aznar
Antics marianistes com Jorge Fernández Díaz i Enric Millo són els primers d'arribar a la presentació del llibre de l'expresident
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de novembre de 2018 a
les 21:47
Actualitzat el
29 de novembre de 2018 a les
07:09
Et pot interessar
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
-
Política
Izquierdas territoriales
-
Política
Esquerres territorials
-
Política L'Audiència Nacional ordena bloquejar comptes bancaris de Zapatero
-
Política
El Parlament rebutja exigir l'A2 de català per renovar la residència dels migrants regularitzats
