El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha afirmat aquest dilluns que la solució a la situació política a Catalunya "passa per una via de dos rails, la Constitució i l'Estatut", i s'ha mostrat "optimista" perquè considera que "estem millor que fa uns mesos, i cada dia està més clar", ha reflexionat.
En un acte celebrat a la seu del diari La Razón, a Madrid, on ha presentat Jorge Fernández Díaz, exministre de l'Interior, diputat del PP i protagonista de l'acte, Rajoy també ha advertit que "els esforços il·legals d'alguns a Catalunya" no només són inútils i estèrils, sinó que porten al no-res i a la malenconia".
Elogi de Fernández Díaz
Durant la seva intervenció, Rajoy ha exalçat Fernández Díaz, a qui "li fa especialment mal Catalunya", ha assenyalat, com un exemple de la "moltíssima gent" que dedica la seva vida a Espanya "perquè estimen el seu país", i del qual ha destacat seu "sentit del deure, lleialtat i entrega absoluta al treball" malgrat les "dures situacions familiars i personals" que ha travessat l'antic responsable de la cartera d'Interior.
"Els polítics som éssers humans i tenim sentiments, per sorprenent que li pugui resultar a alguns", ha deixat anar Rajoy amb sarcasme davant els assistents, entre els quals es trobava la presidenta del Congrés, Ana Pastor, i bona part dels membres de l'executiu.
La vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, i els ministres de l'Interior, Juan Ignacio Zoido; de Defensa, María Dolores de Cospedal; de Justícia, Rafael Catalá; Treball i Seguretat Social, Fátima Báñez, i de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Dolors Montserrat, han acompanyat Fernández Díaz. També els dirigents del PP Andrea Levy i Pablo Casado, així com l'exportaveu al Congrés de CiU Josep Antoni Duran i Lleida i l'abat emèrit del Valle de los Caídos, entre d'altres personalitats.
L'abat emèrit del Valle de los Caídos fa costat a Fernández Díaz en la seva reaparició
El president del govern espanyol, en un fòrum organitzat pel diari La Razón, ha presentat Jorge Fernández Díaz i n'ha destacat el seu sentit del "deure"
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
19 de febrer de 2018 a
les 20:14
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
