El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha afirmat aquest dilluns que la solució a la situació política a Catalunya "passa per una via de dos rails, la Constitució i l'Estatut", i s'ha mostrat "optimista" perquè considera que "estem millor que fa uns mesos, i cada dia està més clar", ha reflexionat.
En un acte celebrat a la seu del diari La Razón, a Madrid, on ha presentat Jorge Fernández Díaz, exministre de l'Interior, diputat del PP i protagonista de l'acte, Rajoy també ha advertit que "els esforços il·legals d'alguns a Catalunya" no només són inútils i estèrils, sinó que porten al no-res i a la malenconia".
Elogi de Fernández Díaz
Durant la seva intervenció, Rajoy ha exalçat Fernández Díaz, a qui "li fa especialment mal Catalunya", ha assenyalat, com un exemple de la "moltíssima gent" que dedica la seva vida a Espanya "perquè estimen el seu país", i del qual ha destacat seu "sentit del deure, lleialtat i entrega absoluta al treball" malgrat les "dures situacions familiars i personals" que ha travessat l'antic responsable de la cartera d'Interior.
"Els polítics som éssers humans i tenim sentiments, per sorprenent que li pugui resultar a alguns", ha deixat anar Rajoy amb sarcasme davant els assistents, entre els quals es trobava la presidenta del Congrés, Ana Pastor, i bona part dels membres de l'executiu.
La vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, i els ministres de l'Interior, Juan Ignacio Zoido; de Defensa, María Dolores de Cospedal; de Justícia, Rafael Catalá; Treball i Seguretat Social, Fátima Báñez, i de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Dolors Montserrat, han acompanyat Fernández Díaz. També els dirigents del PP Andrea Levy i Pablo Casado, així com l'exportaveu al Congrés de CiU Josep Antoni Duran i Lleida i l'abat emèrit del Valle de los Caídos, entre d'altres personalitats.
L'abat emèrit del Valle de los Caídos fa costat a Fernández Díaz en la seva reaparició
El president del govern espanyol, en un fòrum organitzat pel diari La Razón, ha presentat Jorge Fernández Díaz i n'ha destacat el seu sentit del "deure"
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de febrer de 2018 a
les 20:14
Et pot interessar
-
Política
PSC, ERC, Comuns i CUP demanen que el Parlament rebutgi l'ampliació de la pena de mort a Israel
-
Política
Esther Niubó tornarà a la feina dimarts vinent després de dos mesos de baixa
-
Política
L'antiga seu d'ICV a Barcelona, propietat de la Caixa, busca comprador o llogater
-
Política
Junts pressiona el Govern pels obstacles al Registre Civil per catalanitzar-se el nom
-
Política
El TSJC amnistia l'exconsellera Natàlia Garriga per l'organització de l'1-O
-
Política
Ada Colau respon Oriol Junqueras: «No necessito que em beneeixi per ser diputada»
