L'Advocacia de l'Estat acusarà els líders independentistes per sedició i malversació en la causa judicial pel referèndum de l'1 d'octubre, i no pas per rebel·lió, cosa que implicaria penes de presó encara majors. Segons confirmen fonts del govern espanyol a NacióDigital els serveis jurídics que representen els interessos de l'Estat discreparan de la Fiscalia, que sí que demanaria que se'ls jutgés acusats de rebel·lió.
La retirada del delicte de malversació, que el govern espanyol no va poder provar, hauria aplanat el camí dels presos i exiliats, als que s'acusa públicament de corrupció. De fet, al febrer, quan es va personar, encara amb Mariano Rajoy a la Moncloa, l'advocacia de l'Estat només ho va fer per malversació pels suposats costos de l'1-O i el procés per a la tresoreria de la Generalitat. Ara doncs, no ho fa per rebel·lió però sí que hi inclou el delicte de sedició. Els lletrats de la Moncloa sí que van avalar que s'obrís judici per rebel·lió al Tribunal Suprem.
L'advocacia de l'Estat té molt menys pes processal que la Fiscalia -a qui Pedro Sánchez ha evitat donar algun tipus d'instrucció- però el govern espanyol intentarà treure rèdit polític del seu "gest". Un rèdit que ells voldrien en forma de suport als pressupostos. L'independentisme, però, s'ha conjurat per no fer-ho si no es movia la Fiscalia. Segons han publicat mitjans com eldiario.es la decisió de no personar-se per rebel·lió s'hauria pres en una reunió a la Moncloa aquest mateix dilluns. La portaveu de l'executiu central, Isabel Celáa, havia afirmat que mai pressionarien els seus lletrats i tampoc els fiscals del Suprem a través de la Fiscal General de l'Estat, María José Segarra, nomenada per Sánchez.
L'organisme d'advocats estatal i la Fiscalia General de l'Estat presentaran els escrits d'acusació aquest divendres, dia que coincideix amb el Consell de Ministres. Aquesta informació coincideix amb l'aniversari en què Oriol Junqueras i Joaquim Forn van ser empresonats.
Aquesta mateixa tarda, a Lledoners, s'ha celebrat un acte on han assistit 15.000 persones per commemorar els 365 dies de presó i exigir el seu alliberament.
L'Advocacia de l'Estat acusarà els líders independentistes de sedició i no de rebel·lió
Política
Presentarà divendres l'escrit d'acusació amb la Fiscalia, que es dona per fet que demanarà el delicte més greu. Sánchez intentarà vendre la posició del servei jurídic del govern com un "gest"
ARA A PORTADA
-
Societat «Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa» Natàlia Pinyol
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
-
Publicat el
01 de novembre de 2018 a
les 20:01
Et pot interessar
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
