L'altra cara de paradís fiscal d'Ayuso: col·lapse i vaga a l'atenció primària

El pla de la presidenta popular obliga el personal de 40 punts d'atenció a cobrir-ne 78

  • Dues sanitàries reclamen més contractacions, en una imatge d'arxiu -
Publicat el 05 de novembre de 2022 a les 17:22
Sanitaris, sindicats, associacions i l'oposició s'han posat en peu de guerra contra el govern d'Isabel Díaz Ayuso pel seu pla per a l'Atenció Privada i han convocat vaga des de divendres fins al 6 de novembre. Els convocants denuncien que la reestructuració de la sanitat pública a la comunitat autònoma ha deixat molts centres sense personal sanitari suficient.

La presidenta madrilenya ha transformat 37 Serveis d'Urgències d'Atenció Primària (SUAP) i els 41 Serveis d'Atenció Rurals (SAR) en Punts d'Atenció Continuada (PAC), que van començar a funcionar el 27 d'octubre, després d'arribar a un acord amb els quatre principals sindicats de la Mesa Sectorial -SATSE, CCOO, UGT, CSIT i UP-. Si bé, pocs dies després, la "situació insostenible" als centres va provocar que es trenquessin les negociacions, la convocatòria de la vaga i la dimissió de la gerent d'Atenció Primària.

L'acord deixava llacunes importants, com que els torns dels dissabtes i festius serien coberts per personal voluntari i no s'ampliaria la plantilla del Servei Madrileny de Salut (SERMAS). Els professionals que cobrien 40 centres, ara ho farien a 78. El caos no va tardar un sol dia en dinamitar el pacte.
[noticiadiari]2/241424[/noticiadiari]

El Sermas ha fixat, però, uns serveis mínims del 100% en els centres d'atenció les 24 hores, ja que es tracta d'un servei essencial. Si bé, el sector sanitari no pararà aquí. "Els metges no entenen que es puguin obrir 78 dispositius amb el personal de 40", denuncia el sindicat Amyts

Aquestes tres jornades de vaga es presenten com el preludi de la vaga indefinida que Amyts ha convocat a partir del 7 de novembre i que crida a més de 200 facultatius d'Urgències aturar la seva activitat. També precedeix la manifestació en defensa de la sanitat pública del 13 de novembre.

[plantillavirals]