No hi ha matisos. Tal i com diu Juan Carlos Rodríguez Ibarra, "Rubalcaba ha demostrat lideratge i ha prestat un enorme servei a Espanya possibilitant que el president Rajoy sàpiga que pot seguir comptant amb el suport del PSOE per contenir el desafiament dels sobiranistes catalans". Per si no s'entengués encara, l'expresident extremeny ja ni tan sols té en compte les sigles del PSC i es refereix a "el PSOE com a partit defensor de la unitat d'Espanya en terres catalanes". De manera que, ja de forma explícita, queda clar que el PSC està a les ordres de Mariano Rajoy.
La coincidència estratègica entre PSC i PP és tan absoluta que, a hores d'ara i pel que fa a Catalunya, no es pot citar ni un sol argument que distingeixi, ni tan sols estèticament, el partit d'Alfredo Pérez Rubalcaba/Pere Navarro del de Mariano Rajoy/Alícia Sánchez-Camacho. Tots dos estan instal·lats en el no a tot i no hi ha tonalitats. I si n'hi ha, s'expulsen.
Per tot plegat, és evident que a partir d'ara si el PSOE i el PP presenten llistes separades a Catalunya estaran cometent un frau polític. Tal i com va deixar claríssim ahir Mariano Rajoy, hi ha un acord total per combatre el catalanisme i això implica que, necessàriament, l'acció política de Pere Navarro estarà coordinada amb la d'Alícia Sánchez-Camacho. Com deien els llatins, l'amor i la tos no es poden ocultar (amor tussique non celatur). O sigui que, almenys dins del PSC, el socialisme català s'ha acabat.
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de gener de 2014 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Junts demana explicacions al Govern per la «pèrdua» del Gran Premi d'F1 de manera anual
-
Política
El Congrés rebutja la proposta de PP i Vox de prohibir el burca
-
Política
Primera crisi greu al govern d'Ayuso
-
Política
Elena diu que la resposta de Marlaska a les infiltracions policials va ser «molt evasiva»
-
Política
L'oposició desconfia del «pla B» d'Orriols per la residència de Ripoll
-
Política
El govern espanyol limita l'accés al bo elèctric a les rendes més altes
