L'Assemblea Nacional de Catalunya consultarà els seus socis sobre la celebració d'un referèndum unilateral per la independència, així ho ha acordat el seu secretariat en una reunió celebrada aquest dissabte a Badalona. Aquesta consulta interna es farà abans del diumenge 3 de juliol i "hi estaran convocats tots els membres de ple dret de l'ANC". La votació es podrà fer tant presencialment com electrònicament i preguntarà: "Vols que l'ANC exigeixi a les institucions catalanes que convoquin el poble de Catalunya a un referèndum per decidir sobre la independència?".
La direcció de l'ANC ha detallat, en un comunicat, que ha decidit fer aquesta consulta perquè considera que, després del desacord amb els pressupostos, el full de ruta ha quedat "manifestament erosionat", ja que, segons l'entitat, "la darrera setmana ha suposat un punt d'inflexió en el procés d'independència".
Si la resposta de la consulta interna és positiva, l'Assemblea exigirà al Govern i al Parlament la celebració d'un referèndum amb resposta binària sobre una pregunta clara amb relació amb la independència de Catalunya. D'acord amb aquest plantejament, el resultat del referèndum hauria d'implicar, en cas de victòria del 'sí', la declaració immediata d'independència. Segons un comunicat de l'ANC, "ha arribat el moment de tornar el lideratge del procés a la societat". "Hem de ser novament les entitats socials sobiranistes, les que exigim als partits polítics les actuacions necessàries per superar les seves diferències i culminar el procés sobiranista", conclou l'entitat.
L'ANC preguntarà als socis sobre si cal fer un referèndum unilateral
La consulta es farà abans del 3 de juliol | La direcció considera que, després del desacord amb els pressupostos, el full de ruta ha quedat "manifestament erosionat"
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 11 de juny de 2016 a les 20:04
Et pot interessar
-
Política
Junts insta ERC a aprofitar la «debilitat» de Sánchez per forçar-lo a fer concessions amb Catalunya
-
Política
La dimissió d'un membre de la direcció per denúncies d'assetjament agreuja la crisi al PSOE
-
Política
L'Ajuntament de Palma declararà Pedro Sánchez persona non grata
-
Política
Trucades en català i fi a l'«spam»: llum verda a la nova llei d'atenció al client
-
Política
El Congrés i l'UCO brinden a Sánchez una altra setmana per oblidar
-
Política
El govern espanyol reclama a la UE que doni més seguretat als estats que volen intervenir el mercat de l'habitatge
