Aquesta és l'aposta política que defensa la precandidatura d'Alfredo Pérez Rubalcaba per a la secretaria general del PSOE: "El president Griñán ha demostrat que es pot ser auster sense posar en risc els serveis socials bàsics. Que es pot combinar la lluita contra el dèficit amb estímuls a l'economia per començar a créixer i crear ocupació". Andalusia és el model, per tant.
Dit d'una altra manera, el PSOE no es pensa moure ni un mil·límetre de la vella concepció guerrista de drenatge de recursos públics de Catalunya, País Valencià i les Illes Balears cap a l'Espanya meridional. Ha estat la seva fórmula tradicional de supervivència política i és l'últim salvavides al qual poden agafar-se per intentar una travessia del desert mantenint, almenys, la gran cantimplora institucional que hi ha a Sevilla.
Igual com Espanya accepta una excepció fiscal basconavarresa, PP i PSOE defensaran tant o més el superàvit extremeny/andalús. Amb la mateixa determinació. I tot plegat depèn estrictament de la perpetuació del dèficit fiscal català/valencià/balear. I si Oriol Pujol pensa que aquest sistema es pot forçar en un any, és que no li importa perdre un any.
ARA A PORTADA
-
Sánchez i Illa doblen l'aposta pel català per deixar en evidència el PP Sara Escalera / Bernat Surroca
-
La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
-
El PP portarà a la conferència de presidents una esmena a la totalitat contra el «cupo independentista» Redacció
-
Publicat el 02 de gener de 2012 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Salutació ràpida entre Illa i Ayuso: el president parlarà en català i la líder madrilenya ha amenaçat de marxar de la reunió si no es parla en castellà
-
Política Illa garanteix que parlarà en català a la conferència de presidents malgrat les amenaces d'Ayuso
-
Política La Nit Irla premia la tasca per la pau i pel català davant la «banalitat del mal»
-
Política La Sindicatura de Comptes s'enfronta als exalts càrrecs que critiquen l'informe sobre la DGAIA : «Son fets objectius»
-
Política El Parlament constitueix la comissió d'investigació del cas Pegasus, que presidirà la CUP
-
Política El Parlament demana al Govern d'Illa «contundència» per frenar l'opa del BBVA al Sabadell