
El teva meva que mantenen ERC i Solidaritat Catalana per la Independència pot quedar definit el 20 de febrer, quan la formació dirigida per Joan Laporta celebra l'assemblea general que aprovarà els estatuts de la formació. Les negociacions que mantenen les dues formacions tenen un escull que ara per ara és difícil de superar, el cap de llista de la candidatura unitària independentista per Barcelona.
Dia rere dia les dues formacions parlen del "tot obert" i el cap de files de SI deixa entreveure la seva intenció de disputar el primer lloc a Jordi Portabella, líder d'ERC a Barcelona, o presentar-se sol a les municipals. “Em sento prou fort per presentar-me a Barcelona” afirmava ara fa una setmana Laporta.
Però la possibilitat que Joan Laporta encapçali la llista és remota per una qüestió purament jurídica interna de la formació. Concretament l'article 57 del reglament de primàries dels estatuts que la formació ha d'aprovar el proper 20 de febrer. Segons aquest article "els membres de Cambres legislatives no podran presentar-se a primàries per formar candidatures a eleccions municipals, ni integrar-se a cap candidatura municipal excepte als llocs de tancament al final de la llista electoral que es designin".
És a dir, els diputats no poden ser alcaldables o formar part de llistes municipals a no ser que dimiteixin del càrrec. Només poden ostentar els llocs d'honor com el tancament de la llista. Aquest principi era reclamat per les bases de SI que tenen com a segon tagline de la formació la "regeneració democràtica" que implica la prohibició de "duplicitat de càrrecs".
En aquesta línia, si Laporta volgués encapçalar la llista per Barcelona hauria de dimitir com a diputat i presentar-se a les primàries per Barcelona. L'altra possibilitat que el líder de la formació lluités per ser alcaldable començaria per presentar una esmena al proper conclave de la formació que ha d'aprovar els Estatuts.