Un as a la màniga. Així defineixen empresaris que coneixen Foment del Treball la carta que té a les seves mans Josep Sánchez Llibre si és elegit president de la patronal en les eleccions del 5 de novembre. No s'espera cap altre aspirant i l'organització és a les portes d'obrir una nova etapa després del mandat de Joaquim Gay de Montellà. Fa mesos que l'exdiputat al Congrés i vicepresident de Dani s'ha abocat a contactes intensos amb diverses de les empreses que va decidir traslladar la seva seu fora de Catalunya la tardor passada.
Segons fonts de la patronal, Sánchez Llibre ha mantingut aquestes converses informant en tot moment el prseident de la CEOE, Joan Rosell. El vicepresident de Dani és adjunt a la presidència de la CEOE per les relacions amb el Congrés i té una bona entrada en molts àmbits del món econòmic català. "Està fent una tasca de diplomàcia tranquil·la que serà molt efectiva", asseguren veus empresarials.
En el programa anunciar aquest dimarts, l'exdirigent democristià ja es referia al retorn de les empreses. No era retòrica. "Hi haurà bones notícies a partir del primer trimestre del 2019", asseguren. Es tracta, de moment, d'empreses mitjanes, alienes al sector bancari i que no concorren en borsa, però molt significatives. La seva bona sintonia amb Rosell -"són un bon tàndem", afirmen persones de la patronal- i la seva discreció donaran fruits aviat.
L'as a la màniga de Sánchez Llibre a Foment: propiciar el retorn d'empreses a Catalunya
Política
El candidat a presidir la patronal catalana porta mesos de contactes intensos que donaran fruit els primers mesos del 2019
ARA A PORTADA
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
25 d’octubre de 2018 a
les 10:59
Et pot interessar
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
-
Política
Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu
-
Política
Les sancions als mitjans per les infiltracions policials arriben al Parlament i al Congrés
