L'Associació per la Memòria Històrica denuncia al Defensor del Poble el discurs de Felip VI

"Són temps d'aprofundir en una Espanya de braços oberts i mans esteses on ningú agiti vells rancors o obri ferides tancades" és la sentència per la qual han presentat la queixa

Publicat el 25 de desembre de 2016 a les 18:55
L'Associació per la recuperació de la Memòria Històrica ha presentat una queixa davant l’Oficina del Defensor del Poble per algunes de les afirmacions fetes pel rei en el seu discurs de Nadal que Felip VI va fer aquest dissabte al vespre, entenent que “podrien atacar els drets de les famílies dels 114.226 desapareguts de la dictadura franquista”.

Felip VI afirmava en el seu discurs que “són temps per aprofundir en una Espanya de braços oberts i mans esteses, on ningú no agiti vells rancors o obri ferides tancades”, una frase que per a l’ARMH és una “declaració política contrària als drets de les víctimes del franquisme i d’un caràcter polític que no li correspon a un cap d’Estat no electe i que té el deure de representar tota la societat.

“Sol·licitem a la Defensora del Poble que intervingui per assenyalar els límits d’interpretació política del monarca i que en cap cas les seves intervencions puguin contradir la protecció dels drets humans”, destaquen en un comunicat, on entenen que “és greu i inhumà negar a les famílies dels desapareguts de la dictadura franquista la possbilitat de donar sepultura digna a un ser estimat”.