L'Audiència de Barcelona ha donat parcialment la raó al Col·legi d'Advocats de Manresa i a la Fiscalia i considera que la jutgessa del Jutjat d'Instrucció número 2 de Manresa ha de citar com a imputats tres guàrdies civils que van actuar l'1-O a Fonollosa i el tinent, cap de l'operatiu, que va actuar a l'institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada, segons la resposta als recursos que havien presentat la part defensora dels ferits i la fiscalia i a la que ha tingut accés NacióManresa.
L'Audiència considera que tres agents de la Guàrdia Civil que van actuar a Fonollosa van emmanillar sense motiu una de les persones que hi havia al poble, i l'operatiu policial que va actuar al Quercus ho va fer amb excés de força policial. En aquest darrer cas, l'Audiència també insta el jutjat manresà a identificar, també, sis dels agents que hi van intervenir. Els tres agents de Fonollosa, ja estan identificats gràcies a la instrucció.
En els altres tres col·legis del Bages on la Guàrdia Civil va intervenir-hi, l'Audiència no s'ha pronunciat encara pel que fa a l'escola Joncadella de Sant Joan, i en canvi, considera que l'ús de la força policial a Castellgalí i Callús, així com també a Fonollosa -a excepció de l'emmanillament- va ser proporcionada.
D'aquesta manera, l'Audiència atén parcialment els recursos del Col·legi d'Advocats i ordena al jutjat de Manresa a imputar aquests quatre guàrdies civils i a avançar amb la identificació de sis agents més, perquè declarin com a tertimonis o com a imputats. En els casos de l'actuació policial a Callús, Castellgalí i Fonollosa dona la raó a la titular del Jutjat d'Instrucció, 2, de Manresa.
En el cas de l'institut Quercus, l'Audiència considera que s'hauria pogut aconseguir "el mateix resultat, encara que fos necessari més temps, traient els congregats per la força, agafant-los i arrossegant-los", fent innecessari "colpejar amb porres [...] els que es trobaven a l'exterior, al costat de la porta d'entrada". Per tot plegat consideren que l'actuació policial va ser "desproporcionada".
Finalment, l'Audiència obliga la Guàrdia Civil a explicar l'operatiu de l'1-O al Bages i a facilitar les gravacions i ordres d'aquell dia.
L'Audiència de Barcelona ordena imputar quatre guàrdies civils de l'operatiu de l'1-O al Bages
D'aquesta manera accepta parcialment els recursos que havien presentat la defensa dels ferits
ARA A PORTADA
-
Illa defensa la gestió de la pesta porcina i avisa l'oposició: «No ho acabarem en una setmana» Lluís Girona Boffi
-
Illa situa el 2026 com l'any de l'amnistia i el finançament singular Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'Audiència Nacional obre una peça separada secreta amb els pagaments en metàl·lic del PSOE Redacció
-
Aena descarta la gestió catalana del Prat però s'obre a «ampliar l'espai de coordinació» amb el Govern Redacció
-
Cerdán suggereix que la negociació amb Puigdemont va fer-lo caure: «Tot va canviar després d'aquella foto» Redacció
Publicat el 01 de novembre de 2018 a les 22:23
Et pot interessar
-
Política
Cerdán juga la carta Puigdemont per alimentar la sospita de «lawfare»
-
Política
Josep Tomàs Salàs, nou director de l'Oficina Antifrau de Catalunya
-
Política
El Parlament aprova la llei d'erradicació de l'LGBTI-fòbia amb el vot en contra de PP, Vox i Aliança
-
Política
La Fiscalia demana arxivar el cas contra Íñigo Errejón per agressió sexual
-
Política
ERC demana «lideratge» a Illa per la pesta porcina: «Governar no és només gestionar»
-
Política
Junts carrega contra Illa per la pesta porcina: "Va transmetre una imatge de nul·la confiança i seriositat"
