L'autor de la pàgina web en català del Parlament europeu pot ser denunciat

Publicat el 16 d’abril de 2008 a les 14:05
 
Català no ha acceptat el reglament de propietat intel·lectual que li ha lliurat Calvo, perquè era una còpia en castellà i prefereix llegir-la en anglès o en francès, llengües de treball de les institucions europees, ha explicat. I li ha entregat una carta dirigida al portaveu del Parlament Europeu, Jaume Duch, en què li adverteix que no serà ell qui tanqui el portal però també es compromet a no posar cap impediment perquè ho facin els responsables de l'eurocambra.
 
Fins i tot s'ofereix a preparar-ho tot perquè només hagin de pitjar una tecla per clausurar la seva còpia idèntica, però traduida al català, que ha fet de la pàgina web oficial.

L'eurocambra ha deixat passar les eleccions estatals abans de llançar el seu ultimàtum a Català, que va posar en marxa el portal www.europarl.cat el gener passat, després d'invertir dos mesos en fer les traduccions. La reunió entre Calvo i Català s'ha avançat finalment a la una del migdia d'aquest dimecres, tot i que inicialment estava prevista a les set de la tarda.
 
Els eurodiputats catalans Ignasi Guardans (CiU), Raül Romeva (ICV) i Maria Badia (PSC) van donar suport a la iniciativa de Català. L'informàtic lleidatà demanarà a la cap de la representació de l'eurocambra que s'aprofiti el seu esforç i no només es censuri la seva pàgina. A més enviarà a Estrasburg un llistat amb errades que ha detectat en la web oficial.