Les bases de Junts han votat aquest dimecres els integrants de les sectorials del partit. En la votació interna, a la qual podia presentar-se qualsevol afiliat, alguns dels candidats a coordinador han quedat per darrere d'altres associats però en principi tots ells ho seran.
És el cas de la sectorial de Justícia, on el candidat a coordinador és Jaume Alonso-Cuevillas, però per tres vots ha guanyat l'exconseller Josep Rull, que formava part de la seva candidatura. En la sectorial de Salut l'exconseller Toni Comín ha obtingut 104 vots, pels 97 de la candidata a coordinadora, l'exconsellera Meritxell Budó.
Tampoc han estat els més votats els candidats a coordinador en la sectorial de Cultura, on l'exconseller Lluís Puig (163 vots), la presidenta del Parlament, Laura Borràs (161) i la portaveu de Junts al Parlament, Mònica Sales (144), han rebut més vots dels recollits per l'exconsellera Àngels Ponsa (140).
També ha quedat endarrerit en la votació el candidat a coordinador de Política Internacional, el director general d'Exteriors, Joan Maria Piqué. Ha obtingut 118 vots, els mateixos recollits per la consultora Erika Casajoana, mentre que el més votat ha estat el responsable de Relacions Internacionals de l'executiva de Junts, Aleix Sarri (126 vots).
En la sectorial de Relacions entre Institucions el candidat a coordinador és l'exresponsable de Govern Obert de la Diputació de Barcelona, Carles Agustí, i ha rebut 130 vots; superat per Maria Casanovas (136 vots). En Esport la diputada al Congrés Pilar Calvo (93) ha quedat un vot per davant del candidat a coordinador, Gerard Figueras. Pel que fa a Feminismes, la candidata a coordinadora, Núria Viñas, ha quedat en quarta posició. La més votada ha estat Eva Panisello.
En altres sectorials els candidats a coordinador sí que han estat els més votats. És el cas d'Economia, on Antoni Maria Grau ha recollit 161 vots; o en Territori, on Mercè Rius ha obtingut 193 vots. En Seguretat Toni Florido ha empatat a 83 vots amb Marcel·lí Bosch.
Les bases de Junts avalen les sectorials amb molt suport als lideratges mediàtics
Dirigents com Lluís Puig o Toni Comín superen en vots candidats a dirigir les àrees temàtiques del partit
- Carles Puigdemont, aquest dilluns. -
- Junts
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
21 de juliol de 2021 a
les 20:02
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
