Les Corts Valencianes han aprovat aquest dimarts la Llei per a la recuperació del servei públic de radiodifusió i televisió. La votació ha prosperat gràcies als 53 vots a favor del grup socialista, Compromís i Podem, les tres formacions que varen presentar de manera conjunta la proposició de llei, i amb 40 abstencions del PP i Ciutadans. La norma aprovada aquest dimarts deroga el tancament del 2013 i suposa un pas important per a la recuperació dels serveis, però no la reobertura immediata del senyal, que s'ha d'articular amb una nova llei feta a partir del model que elaborarà el parlament valencià.
La comissió de Radiotelevisió Valenciana i Espai Audiovisual de les Corts Valencianes definirà en el termini màxim de sis mesos una nova normativa que establirà aquest model de mitjans públics i serà sotmesa també a la votació de la cambra.
La Generalitat Valenciana pot acordar la recuperació provisional o en proves del senyal a partir del que s'ha aprovat aquest dimarts, i disposa amb caràcter excepcional dels drets d'emissió, arxiu i recursos de l'anterior RTVV, amb circumstàncies d'interès general que hauran de ser justificades.
Durant el debat, el portaveu de la comissió de Radiotelevisió Valenciana i Espai Audiovisual de les Corts Valencianes, Marc Pallarés (Podem), ha demanat els grups que estiguin "a l'altura de les circumstàncies" i aconseguir que la nova televisió publica sigui un orgull dels valencians.
Les Corts Valencianes aproven la llei de recuperació del servei de ràdio i televisió públiques
Política
El text deroga el tancament de RTVV i avança cap a uns nous mitjans públics que hauran de ser definits amb una nova llei en el termini de sis mesos
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
22 de desembre de 2015 a
les 20:20
Et pot interessar
-
Política
Dimiteix Tomás Carrión, número dos de Núria Parlon a Interior
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
