El Tribunal Suprem ha activat el compte enrere per finiquitar la legislatura amb la inhabilitació del president Quim Torra. Amb el calendari a la mà, les eleccions es convocarien automàticament per al 7 de febrer -amb permís la pandèmia- si no hi ha abans cap candidatura alternativa a la presidència. Així ho contemplen ja els dos socis de Govern, JxCat i ERC, que farien ús del petit marge legal de dies que tenen per fer caure els comicis en diumenge.
Després que el Suprem i el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagin accelerat les comunicacions per ordenar que el cessament sigui efectiu des d'aquest mateix dilluns, un cop es publiqui al DOGC es posaran en marxa els 10 dies hàbils previstos a la llei de presidència perquè el president del Parlament, Roger Torrent, explori si hi ha un candidat viable a la presidència.
Un cop esgotat aquest primer termini, comencen a comptar els 60 dies de marge perquè els grups parlamentaris explorin si hi ha una entesa per investir un president. No està previst que els independentistes facin cap proposta i l'oposició no suma prou, almenys per ara, per presentar una alternativa. Esgotats aquests dos mesos, les eleccions quedarien formalment convocades passats 54 dies naturals.
Els càlculs ens situen a la primera setmana de febrer, i el primer diumenge és just el dia 7. Torrent disposa de cert marge de dies perquè l'activació del rellotge amb una comunicació que no té per què ser un ple fallit d'investidura, sinó "un acte equivalent", comenci just el dia que permeti que les eleccions caiguin en diumenge. Aquesta acció, segons l'informe jurídic dels lletrats de la cambra, podria ser una resolució raonada del president del Parlament publicada al BOPC.
Les eleccions automàtiques se situen el 7 de febrer
L'activació del compte enrere de la legislatura per part del Suprem, situa els comicis a la primera setmana de febrer si no hi ha candidat alternatiu a la presidència i si la pandèmia ho permet
ARA A PORTADA
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
L'oposició rep els pressupostos amb el «no» de Junts i dues esmenes a la totalitat Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
28 de setembre de 2020 a
les 16:28
Actualitzat el
28 de setembre de 2020 a les
16:31
Et pot interessar
-
Política
La Casa Reial posa condicions a la tornada de Joan Carles I a Espanya
-
Política
Montero veu «extrem» reclamar la gestió del 100% de l’IRPF, tot i que el PSOE ho va avalar el 2024
-
Política
Sánchez respon a la dreta i l'extrema dreta pels documents del 23-F: «Quin problema tenen amb la veritat?»
-
Política
Illa i Junqueras desescalen i es donen més temps per negociar els pressupostos
-
Política
L'activista de l'ANC acusat pels Mossos demanda Núria Parlon
-
Política Pantalla superada al Congrés per aconseguir més música en català a les ràdios de tot l'Estat
