Ho sabem tots. Des de fa temps, la dreta espanyola està duent a terme una acumulació de forces com mai abans havíem vist, probablement superior a la potència amb la qual va arribar el PSOE de Felipe González i Alfonso Guerra el 1982.
Aquells socialistes van canviar Espanya, més o menys en la direcció que ens ha arribat fins avui. Van civilitzar un exèrcit colpista, van recuperar la imatge internacional del nou règim espanyol i van construir la primera línia ferroviària de gran velocitat, una inversió que, com s'ha comprovat, era molt més que una simple anotació als pressupostos de l'Estat.
Ara arriba el PP de Rajoy i Cospedal. Si es compleixen les enquestes, no estem parlant d'una majoria absoluta, sinó d'una relació pròxima al 2 a 1 entre la majoria i el primer partit de l'oposició. I la distància s'eixampla sondeig a sondeig. Amb un resultat així, els toca canviar Espanya.
I ho faran. Així que el que queda per veure no és si se'n sortiran o no, sinó si l'Espanya resultant és compatible amb una Catalunya entesa com a subjecte polític. Si la resposta és no, només queda l'opció de l'estat propi. Ho sabem tots.
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
26 de setembre de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Pedro Sánchez, «after hours»
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
