L'esquerra abertzale ha saludat el que titlla com un "nou pas" d'ETA després del comunicat que es compromet amb la Declaració de Brussel·les.
Pels abertzales, suposa la confirmació d'un "procés de pau i democràtic de caràcter irreversible". Un camí que porti a un escenari democràtic, asseguren en un comunicat, en el què els bascos puguin de manera "pacifica i democràtica" i decideixin "lliurement" sobre elseu futur.
L'esquerra abertzale es reafirma en la seva aposta inequívoca per un procés democràtic basat en "vies exclusivament polítiques, pacifiques i democràtiques, i un procés de dialogo multipartit".
Per tots aquests motius, des de l'esquerra abertzale es fa una crida a la comunitat internacional en general i a les institucions i estats europeus en particular a respondre de manera "proactiva" a l'oportunitat que s'obre a Euskadi. "La solució de l'últim conflicte armat que des de fa cinquanta anys persisteix en el cor d'Europa està a l'abast de les nostres mans", consideren els abertzales.
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de setembre de 2010 a
les 15:01
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
