L'esquerra abertzale ha saludat el que titlla com un "nou pas" d'ETA després del comunicat que es compromet amb la Declaració de Brussel·les.
Pels abertzales, suposa la confirmació d'un "procés de pau i democràtic de caràcter irreversible". Un camí que porti a un escenari democràtic, asseguren en un comunicat, en el què els bascos puguin de manera "pacifica i democràtica" i decideixin "lliurement" sobre elseu futur.
L'esquerra abertzale es reafirma en la seva aposta inequívoca per un procés democràtic basat en "vies exclusivament polítiques, pacifiques i democràtiques, i un procés de dialogo multipartit".
Per tots aquests motius, des de l'esquerra abertzale es fa una crida a la comunitat internacional en general i a les institucions i estats europeus en particular a respondre de manera "proactiva" a l'oportunitat que s'obre a Euskadi. "La solució de l'últim conflicte armat que des de fa cinquanta anys persisteix en el cor d'Europa està a l'abast de les nostres mans", consideren els abertzales.
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
El fracàs del traspàs de la immigració fa evidents els límits del pacte Puigdemont-PSOE Bernat Surroca Albet
-
-
El Govern prioritza blindar les inversions del Prat abans d'abordar la gestió catalana que reclama ERC Bernat Surroca Albet
Publicat el 19 de setembre de 2010 a les 15:01
Et pot interessar
-
Política El Govern presentarà una nova estratègia per ampliar la presència catalana a Amèrica Llatina
-
Política Carlos Mazón atia l'anticatalanisme a les portes del primer aniversari de la dana
-
Política El PSOE rebaixa l'acord amb Junts sobre la immigració i acusa el PP de bloquejar: «Hi voten en contra perquè estan a l'oposició»
-
Política El PSC, ERC, els Comuns i la CUP condemnen el genocidi a Gaza i donen suport a la Flotilla
-
Política La CUP defensa el traspàs d'immigració a Catalunya davant «l'estructura racista» de l'Estat
-
Política La Moncloa aprova l'embargament d'armes a Israel amb una excepció i pendent del Congrés