El ministre espanyol d'Afers Exteriors, José Manuel García-Margallo, ha dit aquest divendres que el govern de Mariano Rajoy aplicarà "qualsevol mitjà per impedir la ruptura de la unitat d'Espanya" i per garantir els drets dels catalans que volen seguir sent espanyols. Així ho ha dit a Alacant en acabar la primera reunió de treball amb candidats de les llistes del PP al Congrés i després de la suspensió de la declaració independentista per part del Tribunal Constitucional.
Preguntat pels mitjans sobre el marge que li queda al procés, Margallo ha etzibat: "Pregunti vostè al senyor Mas, què més està disposat a cedir per ser investit". Un procés que, segons el ministre, "ha deteriorat la situació i el nivell de vida dels catalans".
Aquest divendres també Jorge Fernández Díaz i Rafael Catalá, ministres espanyols d'Interior i Justícia, han pressionat al cap dels Mossos d'Esquadra, Josep Lluís Trapero, perquè persegueixi les denúncies per delictes de sedició. Fernández Díaz li ha demanat que "no controli" les denúncies i Catalá que "no filtri ni limiti" les investigacions. "Ho ha de posar en coneixement dels jutges i tribunals", ha afegit el titular de Justícia. Les advertències, en entrevistes a la cadena Cope i a Telemadrid, es produeixen un dia després que el cap dels Mossos anunciés que centralitzaria les possibles actuacions per casos de sedició i n'assumiria la responsabilitat.
L'Estat aplicarà «qualsevol mitjà per impedir la ruptura», adverteix Margallo
El ministre espanyol d'Afers Exteriors creu que el procés "ha deteriorat la situació i el nivell de vida dels catalans"
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 13 de novembre de 2015 a les 19:03
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana