El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat un reial decret aprovat pel govern de Pedro Sánchez per a concedir a l'Administració General de l'Estat la titularitat del panteó del cementiri del Pardo, a Mingorrubio. Allà serà enterrat Franco i fins ara pertanyia a Patrimoni Nacional.
Segons explica el text, el consell d'administració de Patrimoni Nacional va acordar demanar al Govern la desafectació d'aquesta cripta el passat mes de març, un cop que transcendís els plans del Govern per exhumar el dictador de la Vall dels Caiguts i traslladar-los al cementiri madrileny de Pardo.
"Resulta evident que la concessió d'un títol de drets funeraris sobre una unitat d'enterrament no es relaciona ni s'ajusta amb els fins a què s'han de destinar els béns i drets integrants del patrimoni nacional, segons la seva llei reguladora", argumenta la publicació del ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat, cartera que presideix Carmen Calvo.
Segons disposa la llei, els béns i drets adscrits al Patrimoni Nacional estan destinats a l'ús i servei de la Família Reial. No obstant això, el seu consell d'administració pot adoptar les mesures conduents a l'ús dels mateixos amb finalitats culturals, científics i docents.
Franco serà exhumat el 10 de juny
A mitjans de març, Calvo va anunciar que les restes del dictador serien exhumades de la Vall dels Caiguts i traslladats al cementiri del Pardo el proper 10 de juny, sempre que el Tribunal Suprem no ho suspengui abans com a conseqüència del recurs presentat per la família , al qual ha presentat al·legacions l'Advocacia de l'Estat.
Calvo va explicar que el procés es durà a terme sense "comunicació ni convocatòria pública" i s'adoptaran les mesures necessàries per evitar l'ús de mitjans de captació i reproducció d'imatge i so, ja que la fi és poder "preservar la intimitat" de la participació de la família i "de les restes del dictador".
L'Estat es fa càrrec del panteó dels Franco
El BOE publica un reial decret que li concedeix la titularitat a l'administració, a menys d'un més de l'exhumació del dictador
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de maig de 2019 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Política
ERC es fa seva la proposta de vincular la regularització de migrants amb el català
-
Política
La CUP vol prohibir la compra d'habitatges per destinar-los a segones residències: «Una família, una casa»
-
Política
Junts retreu al Govern que «compri els invents» dels Comuns en habitatge
-
Política
El CIEMEN avala l'exigència del català en la regularització d'immigrants però reclama més recursos
-
Política
Salut recula i no incentivarà els CAP que redueixin la llargada de les baixes
-
Política
ERC posa pressió pel consorci d'inversions i el porta al ple del Parlament
