El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques ha reclamat a Catalunya i als altres territoris de l'Estat que han sol·licitat adherir-se al Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) del 2016 que enviïn la informació necessària per actualitzar els plans d'ajustament vigents o per fer-ne de nous. Aquesta informació és el pas previ perquè el govern espanyol enviï els diners.
Catalunya i nou territoris més han de revisar els seus plans, mentre que la Rioja n'ha de fer un de nou. Hisenda subratlla que la falta de remissió o la valoració desfavorable del pla d'ajustament donarà lloc a la "inadmissió" de l'adhesió al fons.
Aquesta informació s'ha de remetre a través d'uns models de referència que integren compromisos amb relació al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i deute públic. També en altres matèries com ara reducció dels terminis mitjans de pagament per ajustar-se al que estableix la llei, avenços en la reordenació del sector públic de la comunitat, control de l'endeutament financer i tresoreria o reformes estructurals entre d'altres.
L'Estat reclama a Catalunya que enviï el seu pla d'ajustament per rebre el FLA
El Govern té ara set dies per contestar la petició de l'executiu espanyol | Hisenda subratlla que la falta de remissió o la valoració desfavorable del pla donarà lloc a la "inadmissió" de l'adhesió al fons
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de març de 2016 a les 19:10
Et pot interessar
-
Política
Junts mou fitxa per propiciar un front unitari a Madrid
-
Política
La Moncloa treu ferro a la pressió dels socis i aparenta normalitat: «Queden dos anys de legislatura»
-
Política
El TC manté la inhabilitació a Turull, Junqueras, Romeva i Bassa mentre resol els recursos de l'amnistia
-
Política
Joan Manuel Serrat i Núria Espert, distingits amb la Medalla d'Or de la Generalitat
-
Política
Pilar Alegría deixa el Ministeri d'Educació per dedicar-se a la candidatura a les eleccions de l'Aragó
-
Política
Cinc furgonetes es passegen per Barcelona per denunciar l'elusió fiscal dels multimilionaris
