El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques ha reclamat a Catalunya i als altres territoris de l'Estat que han sol·licitat adherir-se al Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) del 2016 que enviïn la informació necessària per actualitzar els plans d'ajustament vigents o per fer-ne de nous. Aquesta informació és el pas previ perquè el govern espanyol enviï els diners.
Catalunya i nou territoris més han de revisar els seus plans, mentre que la Rioja n'ha de fer un de nou. Hisenda subratlla que la falta de remissió o la valoració desfavorable del pla d'ajustament donarà lloc a la "inadmissió" de l'adhesió al fons.
Aquesta informació s'ha de remetre a través d'uns models de referència que integren compromisos amb relació al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i deute públic. També en altres matèries com ara reducció dels terminis mitjans de pagament per ajustar-se al que estableix la llei, avenços en la reordenació del sector públic de la comunitat, control de l'endeutament financer i tresoreria o reformes estructurals entre d'altres.
L'Estat reclama a Catalunya que enviï el seu pla d'ajustament per rebre el FLA
El Govern té ara set dies per contestar la petició de l'executiu espanyol | Hisenda subratlla que la falta de remissió o la valoració desfavorable del pla donarà lloc a la "inadmissió" de l'adhesió al fons
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de març de 2016 a les 19:10
Et pot interessar
-
Política L'Hospitalet de Llobregat: adaptar la segona ciutat del país a l'etapa post-Marín
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política Habitatge i llengua blinden el matrimoni Sánchez-Illa mentre Ayuso tasta els límits de la crispació
-
Política Azcón veu «raons polítiques i no tècniques» en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP
-
Política Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana