L'exdelegat del Govern a Brussel·les Amadeu Altafaj no declararà com a testimoni al Tribunal Suprem aquest dimecres. Com que viu a Bèlgica i la notificació li va arribar al domicili dels pares, la seva lletrada, Judith Gené, ha avançat al tribunal que té intenció de no declarar perquè està investigat al jutjat 13 de Barcelona i que així ho ha comunicat en un escrit adreçat al Suprem.
Per això, la lletrada de l'administració de justícia del Suprem ha fet una diligència adreçada al tribunal i a les parts per explicar la seva condició d'investigat i que hi ha parlat telefònicament per tenir la confirmació que no declararà. La Fiscalia –que l'havia sol·licitat- ha dit que "tècnicament no hi renuncia". Estava citat a dos quarts d'onze del matí i, per tant, no haurà de desplaçar-se fins a Madrid.
El jutjat 13 de Barcelona investiga Altafaj per, suposadament, haver pagat els observadors internacionals per a l'1-O amb fons de la Generalitat. Un extrem que ja va negar el juny passat quan va declarar davant del jutge. Va negar que es fes aquest pagament i va afirmar que només va encarregar a una fundació d'estudis holandesa un informe sobre la situació geopolítica internacional perquè la Generalitat tingués opinió sobre determinades polítiques de la Unió Europea.
Així, The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS) va elaborar un estudi sobre els riscos del terrorisme jihadista, el paper de Rússia en l'escena internacional, el Brexit i la presidència de Donald Trump als Estats Units, entre altres. No obstant això, HCSS va enviar a finals de setembre a Catalunya diversos observadors internacionals.
L'exdelegat de la Generalitat a Brussel·les no declararà al Suprem
Amadeu Altafaj, que està investigat al jutjat número 13 de Barcelona, ha presentat un escrit i Marchena li permet que no hagi de viatjar fins a Madrid
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de març de 2019 a les 17:50
Et pot interessar
-
Política
Illa tanca el viatge a Mèxic reivindicant la democràcia i la lluita contra les desigualtats
-
Política
El Parlament avala reduir en un 31% les emissions de gasos hivernacle fins al 2030
-
Política
El PSOE, el PP i Junts pacten endurir les penes contra la multireincidència
-
Política
El Consell de Garanties avala la regulació dels lloguers de temporada
-
Política
Allau d'absències al Parlament per les infiltracions i l'espionatge: «Tenen molt poca vergonya»
-
Política
Ofensiva de La Bressola perquè els alcaldables de la Catalunya Nord es comprometin amb el català
