L'exministre d'Exteriors d'Eslovènia i eurodiputat, Ivo Vajgl, juntament amb un grup d'eurodiputats i diputats europeus ha visitat aquest dimarts a la tarda els presos polítics a Lledoners. Vajgl ha assenyalat que estaran "molt atents" durant el judici de l'1-O que ha de començar en les properes setmanes "per assegurar que es respecten les lleis europees". "És una vergonya europea el que està passant a Catalunya", ha dit.
Segons ell, "s'hauria de conèixer que Espanya està violant les lleis de la Unió, perquè ha construït un relat per poder iniciar un procés judicial monstruós només comparable als dels règims totalitaris". El grup de diputats europeus i membres del parlament comunitari vol conèixer el cas català de primera mà. El centre penitenciari de Lledoners s'ha convertit aquest dimarts a la tarda, de nou, en punt de trobada per a parlamentaris europeus interessats per l'anomenat procés català i les seves conseqüències.
És el cas del diputat belga, Peter Luykx o senador italià, Roberto Rampi. També els ha acompanyat l'exministre d'Exteriors d'Eslovènia i eurodiputat liberal, Ivo Vajgl, qui ja és la segona vegada que entra a Lledoners a entrevistar-se amb els presos i també va visitar el president Carles Puigdemont quan el van tancar a la presó alemanya.
Vajgl ha parlat de "vergonya europea" per definir la situació judicial a què s'ha arribat com a conseqüència del referèndum de l'1-O a Catalunya. L'eurodiputat i exministre d'Exteriors opina que el judici no s'hauria de celebrar, "perquè Espanya ha construït un relat per poder iniciar un procés judicial monstruós, només comparable als processos dels règims totalitaris del passat". Però com que, "desafortunadament", el judici se celebrarà, els eurodiputats volen exercir algun tipus de "control de danys".
L'exministre d'Exteriors eslovè, a Lledoners: «Espanya està violant lleis de la UE»
Política
Un grup de diputats de parlaments d'Europa i eurodiputats visiten els presos polítics per expressar-los suport i conèixer el cas català de primera mà
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
08 de gener de 2019 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Política Puigdemont acusa el Tribunal de Comptes de «rebel·lia» per no aplicar-li l'amnistia
-
Política
Tornar, amb sentit institucional
-
Política
El finançament: crònica de la mort de la gran aposta de la legislatura
-
Política
Alamany assegura que Rufián serà el cap de llista d'ERC el 29-N
-
Política
Els «número 1» del PSOE per Alacant: de lʼastronauta Duque a la possible marcianada Puente
-
Política
ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N
