L'exsecretari de Seguretat en l'època de Jorge Fernández Díaz de ministre, Francisco Martínez, ha explicat que les dades que es reben dels serveis d'intel·ligència estrangers no sempre són "prou precises" com perquè "donin motiu" a investigar i ha afirmat que l'avís de la Central d'Intel·ligència Americana (CIA) publicat per El Periódico -en el qual alertava el maig d'un possible atemptat en La Rambla de Barcelona- era "massa genèric".
"Lamentablement no sempre les dades de serveis amics són prou precises. Era massa genèrica la informació", ha admès Martínez, ara diputat del PP, qui ha precisat que, quan aquesta "no dóna motiu a investigar", han d'adoptar-se mesures de protecció com "la major presència policial".
Respecte a la possible relació directa entre la CIA i els Mossos d'Esquadra -la qual dijous va negar el major de la policia catalana, Josep Lluís Trapero-, ha dit que, en ocasions, "per proximitat o per guanyar temps, sí que es produeixen aquestes relacions", però que allò habitual, "en el plànol del que haurien de ser unes relacions internacionals ordenades", és que els serveis d'intel·ligència es relacionin amb altres serveis d'intel·ligència -en aquest cas, amb el Centre Nacional d'Intel·ligència (CNI)-. "No hi ha problema si es respecten competències i canals de coordinació", ha afirmat sobre aquesta presumpta comunicació entre els Mossos i la CIA.
Així mateix, ha detallat que, amb l'actual nivell 4 d'alerta antiterrorista, es produeix una reunió setmanal al Centre d'Intel·ligència i Contra el Crim Organitzat (CITCO) a la qual acudeixen tots els Cossos i Forces de Seguretat de l'Estat -inclosos els Mossos i l'Ertzaintza- i en la qual "han d'aportar la informació rellevant".
L'exsecretari de Seguretat de Fernández Díaz creu que la nota de la CIA era «massa genèrica»
Francisco Martínez reconeix que "lamentablement no sempre les dades de serveis amics són prou precises" i explica que la CIA normalment aporta la informació al CNI, no als Mossos
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 01 de setembre de 2017 a les 18:57
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana