L'extrema dreta ja toca poder. La investidura del popular Alfonso Fernández Mañueco com a president de la Junta de Castella i Lleó d'aquest dilluns al vespre amb el suport de Vox no només el porta a repetir al capdavant de l'executiu autonòmic, sinó que propulsa el partit d'extrema dreta al poder.
La vicepresidència serà, si tot flueix segons el previst, per a l'ultradretà Juan García-Gallardo, qui es converteix en el primer membre del partit d'Abascal en tenir una posició de poder a l'Estat. La formació d'extrema dreta, que ja té la presidència de les Corts, també aconsegueix tres conselleries.
Mañueco ha quedat investit amb els vots dels 31 procuradors del PP i els 13 de Vox. En total 44 escons que superen la majoria absoluta (41) i la suma dels del PSOE (28), UPL (3), Sòria Ja (3), Podem (1), Ciutadans (1) i Per Àvila (1), que han votat en contra. La seva investidura obre la porta a la presa de possessió del nou govern que tindrà lloc el dia 19 d'abril.
"Assumeixo amb plena responsabilitat l'encàrrec de complir els continguts que més endavant detallaré. Amb un govern fort. Solvent. Amb persones experimentades. De composició plural però amb una veu única. Que treballi com una pinya al servei d'aquesta terra". Així ha defensat l'acord de coalició entre el PP i Vox el ja president de la Junta de Castella i Lleó, en el discurs del debat d'investidura celebrat aquest dilluns. Segons ha dit Mañueco, es tracta d'un govern amb les "idees clares i sense complexes".
Per la seva part, el líder de Vox, Santiago Abascal, ha assegurat que la investidura d'Alfonso Fernández Mañueco com a president de Castella i Lleó obre "una nova etapa" i constitueix "una gran esperança a milions d'espanyols que observen aquest govern de coalició com una possible alternativa per a tot Espanya". "Aquest és un govern que tindrà molts enemics, i per això hi ha una raó important per estar aquí defensant-lo", ha dit.
En l'oposició, Mañueco ha rebut dures crítiques del PSOE i Podem. El secretari general dels socialistes a Castella i Lleó, Luis Tudanca, ha advertit el líder del PP que "passarà a la història" per haver obert la porta de les institucions a la ultradreta per primera vegada. Al seu torn, Pablo Fernández, de Podem, ha criticat el discurs "buit" de Mañueco, que ha "venut" la comunitat autònoma a l'extrema dreta.
L'extrema dreta ja toca poder: el PP i Vox pacten a Castella i Lleó
Política
El popular Alfonso Fernández Mañueco ha estat investit i repeteix al capdavant de l'executiu, ara amb vicepresidència de l'ultradretà Juan García-Gallardo
- García-Gallardo i Fernández Mañueco, aquest dilluns a les Corts de Castella i Lleó | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política La patronal també «vota» el 29-N: mà dura contra els aldarulls i xoc per la vaga general Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Internament en règim tancat per a tres dels menors detinguts pels aldarulls de dissabte a Barcelona ACN
-
Societat Ruta pel centre de Barcelona després dels saquejos: operaris a contrarellotge i Albiol en campanya David Cobo
-
Política Els Mossos investiguen qui hi ha darrere dels aldarulls de Barcelona: «Algú vol desestabilitzar» Bernat Surroca Albet
-
Política Junts i ERC augmenten la pressió sobre Parlon pels aldarulls a Barcelona Oriol March | Lluís Girona Boffi
Publicat el
11 d’abril de 2022 a
les 21:55
Et pot interessar
-
Política
El mapa d'aliances d'ERC per treure el cap als Països Catalans el 29-N
-
Política
El PP pacta amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
-
Política Rufián i Montero organitzen un nou acte conjunt a Madrid després de l'estrena a Barcelona
-
Política Arxiven la denúncia contra l'alcaldessa de Sitges per suposades irregularitats en l'adjudicació d'una plaça de mercat
-
Política
Hi ha haurà candidatura única de les esquerres a les Illes
-
Política
El bloc PP-Vox resisteix però s'allunya de la supermajoria, segons una enquesta d'«El Mundo»
